Muzou mit dve jmena stejne UID ?

Úterý Prosinec 1 14:56:29 CET 1998

smartin na mikros.mikroservis.cz (Martin Patka) writes:

> ... Zkousel jsem zalozit "noveho" uzivatele s tim
> prefixem, ktery ma stejne UID/GID, stejne heslo a stejny domovsky adresar.
> Vypada to, ze je to funkcni, uzivatel se muze prihlasit na obe jmena, ale
> chtel bych se zeptat, zda by mi tohle reseni nezpusobilo problemy nekde
> jinde (o postu se nejedna, tam zustanou puvodni jmena).

U "lokalnich" programu bych mnoho problemu neocekaval. Toto reseni se
kdysi obcas pouzivalo pro roota - tomu se pro pripad havarie sdilenych
knihoven nastavil staticky linkovany login shell. Pro rozumnou praci
se pak pouzivalo nejake jine konto s UID 0, kde byl nastaven dynamicky
linkovany pohodlnejsi shell (ksh, tcsh).  Nyni je mozne bootovat z CD,
diskety, site, ... takze uz to neni tak aktualni.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR