terminal emulace

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Prosinec 4 00:18:44 CET 1998

On Wed, 2 Dec 1998, Milos Prudek wrote:

> Podarilo se mi donutit muj ssh klient pro M$ Win k tomu, aby fungovaly
> klavesy F1-F10. V konfiguraci jsem nastavil, aby klient po stisku F1
> odeslal "\0331", po F2 "\0332" atd. ale uz si nepamatuji proc jsem tam
> dal zrovna tyhle hodnoty :-) predpokladam ze se jedna o scan kody
> klaves, nebo vyjadreni VT100 pro klavesy F1-F10 ?
>
> Jake hodnoty zadat pro PgUp/PgDn, Insert, Del, Home, End?
>
> --

 Zdar,

 dobre je precist si 'man 5 terminfo'.

 Dle termcap stringu (ktere jsou v tom man popsane) napr. key_npage (PgUp)
 je 'knp'. To je string pod kterym je klavesa ulozena v databazi terminalu.
 Danemu stringu odpovida escape sequence a to je to co jsi (jste) psal do
 onoho M$hitu.

 Ty sequence lze ziskat programem 'tput <string>' (string viz vyse :-))
 Tput se soucasti ncurses.

 Pochopitelne, ze ty sequence se mohou dle typu terminalu lisit. Je to dost
 zajimave a lze tim delat i jine veci treba 'tput bold' (jak se to vrati do
 puvodniho stavu ? --> samostudium :-)))

								zakkr