XKB error pri starte XFree 3.3.2-3

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Prosinec 4 16:59:37 CET 1998

Petr Kolar <PETR.KOLAR na vslib.cz> wrote:
>    Neverim, ze s pomoci http://www.penguin.cz/czech-howto/ nerozchodite
> ceskou klavesnici v X (pokud nemate nejakou predpotopni verzi X, libc/glibc

Dobra. A co treba Window Maker? Chodi nekomu i s mrtvymi klavesami?
Dospel jsem maximalne do tohoto stadia:
a) Normalne pocesteny system - ve WM nejedou mrtve klavesy (jelikoz
   WM neotevira vstupni metody a je toho jeste trochu vic).
b) Modifikovana Xlib (via LD_PRELOAD) - sice se mi rozjel WM i s mrtvymi
   klavesami, ale cestina prestala chodit v Gimpu, Netscape...

Takze panove odbornici, kdo se citi na "pomrtveni" Window Makeru?
Podle velkoreci tu je velke mnozstvi odborniku a bude to pro ne
snadna lahudka. Autor WM mi psal, ze o lokalizace ma zajem, jen nevi,
jak na to. Ja zase stiham maximalne zaslat seznam nutnych akci pro
rozchozeni mrtvoklaves, vic ne. Najde se nekdo?

> apod). Zminovane reseni z ftp.freebsd.cz je opravdu prasarna, ktera vam muze
                                                      ^^^^^^^^
To uz je podruhe :-(

> pusobit problemy pri dalsi lokalizaci.

Coz takhle svoji energii misto nadavek radsi venovat treba pocesteni
Window Makeru?

V dobe vadneho XFree (cimz netvrdim, ze nove je bezchybne)
to bylo takrka dokonale reseni. Dulezite je podivat se na nazev balicku,
ktery obsahuje podretezec "3.2" - tj. nikoli 3.3 nebo 3.3.3 nebo 4.0.
Zadne dalsi problemy s lokalizaci jsem nemel, nebyly ani zadne problemy
s coredumpy, xkdcomp chybami, nefungujicimi sipkami a nemusel se nikdo
v konferenci stale dokolecka trapne ptat "Nainstaloval jsem si XXX a YYY
a stale mi to ne a nejede. Nevite, co s tim"? A ja jsem se mohl
s klidem smat :-) Proste to _fungovalo_ vzdy a vsude.

Ono to zminovane reseni na ftp.freebsd.cz neobsahovalo nic jineho,
nez odkaz na pocestene Compose a ceskou klavesnicovou mapu s nazvy
pismenek podle iso-8859-1. Myslim, ze to bylo mnohem lepsi reseni,
nez patchovat Xlib bez tehdy nejnovejsich bezpecnostnich patchu, jak
jsme meli moznost vsichni sledovat.

V predposlednim XFree 3.3.2 jsem zkusil systemovou klavesnici
a krome chyby v XLC_LOCALE funguje perfektne (no, bez [uU]ring v Compose,
ale to je hracicka). Nepotrebuji uz tedy zadny specialni pocestovaci balik
nebo jakekoli zasahy do lokalizaci. (Jiste - spatne aplikace prestaly
fungovat, ale to se urcite velmi rychle zmeni :-)

>    Asi elegantnejsi reseni je nechat XF86Config beze zmen a klavesnici
> prepnout pomoci prikazu (napriklad)
>    setxkbmap -symbols 'czsk(us_cz_prog)' -compat group_led
> uvedeneho napriklad v $HOME/.Xclients.

Je elegantni, aby vsichni uzivatele museli vedet, jak pocestit svou
klavesnici? Nebo je elegantni kazdemu uzivateli tohle do $HOME kopirovat?
Hmmm, velmi zajimave predstavy o elegantnosti.

>    Jinak pokud na RH 5.2 nebudete provozovat programy, ktere ignoruji
> XKB, tak balik XKB-czsk-forcedIM-* nepotrebujete.

Tak jsme se konecne dockali :-)

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science