mc a velikost adresare

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Sobota Prosinec 5 16:55:13 CET 1998

>Preji prijemny den!
>V mc jsem rekurzivne zkopiroval adresa ( bylo to na jinou primontovanou
>partition ). Potom jsem dal zobrazit velikost adresaru a zjistil jsem ze to
>nesedi( u toho puvodniho a noveho). Nektere podadresare meli stejnou
>velikost - jine ne.Ale kdyz jsem zkontroloval jejich obsah tak se shodoval.
>Ma nekdo nejake vysvetleni. Rozdil velikosti byl radove kilobyty.
>Dik.
>--
>          Pavel Pecina

du pocita fyzicke bloky osbsazene soubory, ne soucet velikosti souboru.
Jsou 2 moznosti, jak to mohlo nastat:
- velikost adresare: pri mazani souboru v adresari se nezmensuje velikost
  adresare. Pokud tento adresar jinam zkopirujes, tak se direnty preusporadaji
  a adresar ma velikost mensi.
- diry v souborech - pokud je v souboru blok samych nul, muze to byt "dira",
  ktera nemi fyzicky alokovana na disku.

Mikulas Patocka