Nova omezeni exportu crypto SW

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Sobota Prosinec 5 16:46:58 CET 1998

>podivejte se na www.linuxhq.com. 33 zemi se pripojilo k americkym
>pravidlum pro kontrolu exportu sifrovacich technologii, a je mezi nimi i
>Ceska Republika, Slovensko, atd. Je to zprava Reuters ze 4.12.

To je smutne :-( Je videt, jak je ta demokracie na prd... 99% lidi,
kteri ani nevi, co to sifrovani je, si zvoli vladu, ktera pak jde proti
tomu 1% lidi, co pocitacum rozumi.

Argumenty, ze sifrovani muzou pouzivat teroristi, jsou absurdni. Bojim se
snad, ze v mem pokoji nastrazi bombu islamsti fundamentaliste nebo I.R.A?
NE. Ale celkem dost se bolim, ze mi nekdo hakne pocitac. Navic kdyz si
teroristi opatrili zbrane (i kdyz by ze zakona nemeli), tak proc by si
neopatrili nelegalne sifrovaci software? No ale logika tech 99% volicu
nezajima - chcou slyset o socialnich davkach, o snizovani dani, o libive
ekonomicke situaci... :-(((

Snad se bude pracovat na obejiti tech zakonu - treba
#define VELIKOST_KLICE 40 ... export programu ... prepsat na 1000.

Nebo by bylo reseni zavest nejake obecne sifrovaci rozhrani. Programy by
pouzivaly dynamicky linkovane sifrovaci knihovny, ktere by se s nimi nesirili
a ktere by v kazdem state nekdo napsal.

Ale obavam se, ze i v takovem pripade by politici nalezli "reseni" - zakazat
sifrovani uplne. Velky Bratr nas prece musi sledovat.

Mikulas Patocka