Ikona na plose

Úterý Prosinec 8 17:30:10 CET 1998

bivoj na hit.medialand.cz (Marek Barton) writes:

> nevite nekdo, jak udelat ikonu na plose v Xkach?

V RH 5.1 je fvwm2 dafaultne nastaveny na konfiguraci FVWM 95. Okna se
neikonizuji, ale presouvaji se do "task baru" na spodku obrazovky. S
klasickymi X-ikonami (misto task baru) pracuje fvwm2 v konfiguraci
"Lesstif WM". Nastavuje se to pres "Start/Preferences/WM Syle".

> Pouzivam redhat 5.1 a chci udelat zastupce na netscape i s jeho
> ikonou.

fvwm2 pojem zastupce nezna. Je potreba napsat program, ktery vypada
jako ikona, a ktery po kliknuti na jeho plose danou aplikaci
spusti. (Jako parametr pri jeho spusteni se napr. muze uvadet jmeno
ikony a jmeno programu, ktery ma spustit.) Odstraneni "TitleBaru",
... se pak nastavi v konfiguracnich souborech fvwm2.

Moznosti, jak takovy program napsat, je spousta - na Internetu urcite
takove programy budou. Jenom vedet, kde je najit ;-)

Ze zvedavosti jsem zkusil neco podobneho napsat jako fvwm2 skript,
nebot jsem se domnival, ze takto by mohl spotrebovavat malo
pameti. Vysledek prikladam, ale nijak nadseny jim nejsem - spis to
berte jako ukazku moznosti fvwm2.

Soubor se musi nakopirovat do adresare, kde fvwm2 hleda skripty,
defaultne je to /etc/X11/AnotherLevel/scripts.

Do ~/.fvwm2rc.init jsem pridal:
Style "Zastupce-shell"  MinimalDecoration

(~/.fvwm2rc.init jsem ziskal prekopirovanim
/etc/X11/AnotherLevel/fvwm2rc.init.m4 do meho domovskeho adresare.)

Skript poustim prikazem "FvwmScript zastupce-shell" zadavanym v "Talk
Modulu" (spousti se pres "Start/System Utilities/Talk Module")
Spusteni by se dalo zaradit i do startovacich funkci fvwm2.

Take by se to dalo udelat pres modul FvwmButtons - zda se mi to lepsi
nez predchozi reseni, ale clovek by se musel prilis hrabat v
konfiguracnich souborech fvwm2 a to se mi nechtelo.

*** zastupce-shell **************************************************
WindowTitle {Zastupce-shell}
WindowSize 46 26
WindowPosition 0 60
ForeColor       {black}
BackColor       {grey85}
ShadowColor     {grey55}
HilightColor    {grey100}
Font            -adobe-helvetica-bold-r-*-*-12-*

Init
 Begin
 End

PeriodicTasks