.forward

Středa Prosinec 9 00:13:40 CET 1998

On Tue, 8 Dec 1998, David Rohleder wrote:

> Za takove zapisovani do tmp by vas zde pritomny PK asi ukamenoval :-)

Nevim, jestli jsem tim byl minen ja, ale skutecne bych to asi udelal :)

1. kdyz uz vyrabet temporalni soubory v shellovych skriptech, tak pomoci
   mktemp nebo tempfile (dostatecne aktualni verze RH i Debianu aspon
   jeden z techto programu obsahuji)

2. je dobre si dost davat bacha na data, co se vyextrahuji z mailu a
   podobnych veci pochybneho puvodu: jiste by nebylo zadouci, aby se
   napriklad (nerikam, ze je to tenhle pripad (*)) zaslanim neceho napr.
   se subjectem "ahoj; echo '...'>/etc/passwd" dal vyrobit novy uzivatel
   procez je treba dbat spravneho umisteni uvozovek apod.

3. toto samozrejme neni spravny parser RFC 822 formatu, protoze mj.
   nezvlada viceradkove polozky hlavicky

4. rychlost podobnych skriptu klesa s mnozstvim programu z nich
   spustenych, procez je pak lepsi to prepsat do neceho jineho (treba
   Perlu, nebo pouzit ten procmail; navic se to pak da udelat na jeden
   pruchod -- i kdyz to by opravdovy expert umel v i v shellu :> )

5. je dobre pouzivat nazvy promennych konzistentne (SUB=.. a $Subject asi
   nebude fungovat)...  nebo tam spis neco chybi :)

--Pavel Kankovsky aka Peak  [ Boycott Czech Telecom--http://www.bojkot.cz ]
"spt Telecom... ted zdrazujeme zitrek!" [ Engl. lang. info-- .../english/ ]

(*) v danem pripade by se kvuli vynechani uvozovek kolem $Subject dalo
    dosahnout toho, ze mail dostane nejake extra parametry, cimz se asi
    moc zajimavych veci udelat neda (i kdyz...)