makra _IOR, _IOW a _IO

David Sauer davids na iol.cz
Středa Prosinec 9 23:03:56 CET 1998

Mel bych dotaz k $SUBJ.

  V hlaviskovem souboru mc146818.h je #define:

#define RTC_IRQP_SET    _IOW('p', 0x0c, unsigned long) /* Set IRQ rate    */

Mam dotaz k tretimu argumentu. Je to velikost transferovanych
dat. Zatim jsem to pochopil tak, ze pokud predavam jako posledni
argument pri volani ioctl pointer, byl bych uvest $SUBJ ve forme _IOW,
resp. _IOR[ale nic mne k tomu nenuti]. Aktualni implementace (v
souboru rtc.c),  vsak zadny takovy transfer dat nedela. Znamena to,
 ze v #define by nemel ten 3-ti argument byt (makro ve formatu _IO) ?

Zaver: pokud jsem pochopil spravne, pokud pri ioctl predam posledni
argument jako pointer, mel bych pouzit _IOW, resp. _IOR. Pokud
predavam tento argument jako int, staci _IO.

Otazka: pochopil jsem to spravne a ve vyse uvedenem hlavickovem
souboru je chyba, nebo je to jinak ?
 Jeste: nevite o nejakem mailing listu, kde by se probiraly otazky
kolem psani linuxovych ovladacu, ale nebyl tak pretizeny jako
linux-kernel na vger.rutgers.edu ?

			dekuji,

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na iol.cz (mime compatible)