omezeni poctu loginu

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Čtvrtek Prosinec 10 20:36:16 CET 1998

"Alda" <alda na spk.cz> writes:

> jakym zpusobem je mozne omezit pocet prihlaseni v RedHat 5.1?

Jak uz bylo popsano, s poctem prihlaseni je to trochu slozitejsi,
nicmene v modulu pam_limits je mozne specifikovat polozku maxlogins.

Dokumentace v souboru /usr/doc/pam-0.64/txts/pam.txt popisuje, co
uvest do souboru /etc/pam.conf. V dokumentaci jsem vycetl, ze pri
kompilaci Linux-pam jsou dve moznosti
1. lze soucasne pouzivat /etc/pam.d a /etc/pam.conf
2. bud se pouziva /etc/pam.d, nebo /etc/pam.conf

Nejak mi vyslo, ze RH 5.1 pouziva druhou variantu (ale 100% jistotu
nemam) a /etc/pam.d, takze je potreba doplnit soubor /etc/pam.d/login
o radek:

session    required     /lib/security/pam_limits.so

a v souboru /etc/security/limits.conf nastavit limit:

uzivatel   -  maxlogins  2

Tot vse. Rebootovat se samozrejme nemusi.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR