Nedostatek pameti?

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Prosinec 10 22:54:51 CET 1998

On Thu, 10 Dec 1998, Alexandr Malusek wrote:

> [...]
                                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> IMHO se jedna o chybu jadra, ktera byla ve vyssich verzich odstranena.
> Presne cislo verze neznam, ale v puvodnim jadru RH 4.2 (2.0.30 ?)
> byla, ve verzi 2.0.35 by jiz byt nemela. Jakou verzi jadra mate?

Neni to chyba jadra. I kdyz 2.0.30 mel myslim chybu v memory managementu,
ale tohle je neco jineho.

> S nedostatkem virtualni pameti to nesouvisi.

Souvisi to s nedostatkem fyzicke pameti pri zatezi systemu, ktery nestaci
odswapovavat stranky a pak nesezene dost rychle pamet pro jadro, mapriklad
na novy buffer pri obsluze interruptu apod.

Prectete si v archivu 9701/msg00232.html a nasledujici tread.

Existuji tri hranice zaplneni pameti, ktere urcuji akutnost swapovani,
kdyz se prekroci. Nastavuji se v /proc/sys/vm/freepages

Prectete si u zdrojaku jadra v Documentation/memory-tuning.txt jak s tim
zachazet. Nastavte si tak, ze se bude udrzovat vice volne pameti
pro tyhle nenadale pripady.

Snad jsem neco moc nezatemnil. :)

zdravi

  Milan Kopacka