RH 5.2 - rychlost

Neděle Prosinec 13 16:55:27 CET 1998

Peter Cernoch <pcernoch na imc.cas.cz> writes:

> Hrozne mne rozciluje dlouhe cekani nez se nastartuje treba Netscape
> (to silim, trva to cca 1 min), nebo treba Glint, nebo cokoliv jineho
> (prvni dva pripady jsou opravdu kriticke).

Jen jestli nemate nejaky Ultra-liny disk ;-). Soubor netscape (4.5) ma
12 MB.

Zkuste zjistit, kolik CPU casu netscape spotrebuje pri svem startu a
jaky je pomer elapsed_time/(user_time+system_time).  U me to na 150
MHz Pentiu s 64 MB RAM, RH 5.1, vypada pri opakovanem startu (netscape
se necte z disku) asi takto:

$ time netscape
5.52user 0.56system 0:10.40elapsed 58%CPU

Po nastartovani jsem netscape hned ukoncil mysi pres File/Exit. Pokud
se netscape taha z disku, je elapsed time temer 30s.

Co z toho plyne: Je-li ta 486-ka asi 2x pomalejsi nez moje PC, pak se
pod 2*6 = 12s nedostanete urcite, spis se nedostanete ani pod 2*10 =
20s, protoze v tom casu jsou i prodlevy dane komunikaci s X-serverem a
cas spotrebovany samotnym X-serverem (ten si zjistite napr. z rozdilu
celkoveho spotrebovaneho casu X-serverem pred a po spusteni
netscape). Zbyly cas pujde na vrub cekani na disk.

Ve velke zrychleni bych nedoufal. Muzete zkusit programy neukoncovat,
ale jen ikonizovat - treba bude rychlejsi, kdyz se budou nacitat ze
swapu (ale kod se na swap nedava).

Taky si overte, ze to vase zihadlo skutecne pouziva vsechnu RAM
(napr. prikazem free) - s autodetekci pameti nad 32 MB byvaly
problemy.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR