RH 5.2 - rychlost

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Pondělí Prosinec 14 08:13:48 CET 1998

> patrim mezi novacky v Linuxu ktery se mi velmi libi, ale
> mam dojem ze XWin jsou o hodne pomalejsi nez W95 ....
Tiez som si vsimol. Na druhej strane mam W95 uplne hole (jedna aplikacia).

> Pracuji na starsi 486 100 MHz, 40 MB RAM, 50MB swap (zatim nedotcena),
> HD 700 MB, pouzivam WMaker jako manazer (zkousel jsem i fvwm).
ak mate problemy s rychlostou a pamatou mozte este skusit 'blackbox'

> Jsem trochu zklamany, protoze z Monkeye a pak ze Slacku (zipslack na
> dos partition) jsem mel pocit ze vse jde rychleji !
Mam podobne skusenosti s prechodom zo Slacku na RedHat.
Tie verzie, co si videl mohli byt starsie linuxy, hlavne tie
minidistribucie su pekne osekane a pouzivaju co najmensie kniznice.
Cim novsie tym vacsie.

> Dalsi zacatecnicky detail : pri instalaci nekterych baliku mi treba
> chybi dve
> knihovny.
> 1. Jak zjistit ve kterem baliku se nachazeji
Po jednom trapase, ked som u kamosa instaloval RH 5.1 a chybala nejaka
kniznica a ja som za ten svet nevedel, v ktorom baliku je, som sa
nastval a napisal som si skript 'findrpm':

while read rpmname
do
        if rpm -ql -p $rpmname | grep $*
        then
                echo in $rpmname
        fi
done

a pouzivam ho takto: ls *.rpm | findrpm libgmp.so
alebo: find -name "*.rpm" -print | findrpm ..

> 2. Jak si treba kvuli uvedenym dvoum souborum nezaplacat disk
>     treba dalsima 2 M nebo vic nepotrebneho haraburdi ????
>     (a zachovat v seznamu instalovanych souboru a zavislosti poradek)
Najjednoduhsie vliezt do rpm baliku pomocou mc (co mimochodom v cistej RH5.2
s mc nefunguje) a vykopirovat si potrebne, alebo naopak,
najprv si ho nastalovat, potom pozriet ktore subory
obsahuje a po jednom ich mazat.
Nezabudnite si pozriet instalacne skripty.

							BranoZ