BootROM

Úterý Prosinec 15 20:30:06 CET 1998

[...]
> A co ten kernel zavede z diskety do pameti ?

Jadro ma na zacatku "bootsektor" se zavadecem. Zkuste si svoje jadro
(zImage nebo bzImage) zkopirovat vyse uvedenym zpusobem na disketu a z
te diskety pak nabootovat :-) [cp zImage /dev/fd0 znamena, ze jadro je
kopirovano na disketu jako raw, cili se nerespektuji adresare ani jina
log. struktura na te diskete - proste se to placne od nulte stopy a
nulteho sektoru sektor po sektoru az dokud je co kopirovat].

Ukolem BIOSu je zavest prvni sektor z diskety (HDD) a skocit na
zacatek. V prvnim sektoru je zavadec (boot) [u HDD Master Boot Record]
a ten se postara o zavedeni zbytku systemu (jadro Linuxu, DOS, ...).
[u HDD MBR najde aktivni partition a zavede z ni bootsektor, dale je to
uz stejne, jako u diskety].
Pozn: LILO nahrazuje "standardni DOSovy" MBR nebo bootsektor kodem,
      ktery dava moznost volby, jak pokracovat dal.

BootROM umi ovladat HW sitove karty tak, ze je schopna vyslat broadcast
s BOOTP/DHCP dotazem: "Kdo zna moji MAC adresu a muze mi odpovedet?"
BOOTP/DHCP server odpovi a sdeli stanici IP, NETMASK, default GW, jmeno,
domenu, IP adresu DNS serveru, IP adresu serveru + jmeno image
[server, na kterem je pomoci TFTP dostupny image "startovaci diskety"]
a pripadne dalsi informace. BootROM pomoci TFTP (Trivial FTP) stahne
image do pameti, skoci na zacatek a uz se bootuje.

> Coz to ano, jenze ten packet driver je jen mala cast toho co tam ve
> skutecnosti je. Je na to nejaky KIT ? Neco jako ze bych mel *.com

Na Internetu existuji genericke obrazy BootROM, ktere funguji s
urcitymi typy karet. Obvykle je jednodussi si BootROM koupit (cca 500-
1500 Kc za jeden kus) primo ke sve karte. Firma 3Com koupila Lanworks,
ktery dela BootROMky pro 3Com, SMC a mozna i dalsi karty
(www.lanworks.com). Na experimentovani si poridte/pujcte programator
EEPROM a zacnete experimentovat, nic na tom neni. Ja mam skolu plnou
3C5x9, 3C90X, LSC, Compex BooROMek a nemuzu si je vynachvalit. Tam, kde
nejsou je to tezky, protoze tam pak obcas nefunguje NIC a hlavne je to
uz po startu hned zavirovany.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution