Info po loginu

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Čtvrtek Prosinec 17 21:17:45 CET 1998

davidpos na kva.pvt.cz (David Pospisilik) writes:

> Asi uz trochu utika pointa. Potreboval jsem hned po prihlaseni vypsat
> pocet neuspesnych pokusu o login, ale nevim odkud je vytahat (last?,
> messages?)

Myslim, ze v RH 5.1 se neuspesne pokusy o zalogovani pouze loguji pres
syslog do souboru /var/log/secure a do /var/log/messages, uspesne do
/var/log/messages. V jinych distribucich to muze byt jinak.

Takze by slo v /etc/profile, ... spoustet nejaky skript, ktery by
prosel /var/log/messages* a vypsal by pocet neuspesnych zalogovani
daneho uzivatele od predposledniho uspesneho.

Takove reseni se mi ale nelibi, protoze muze dost zdrzovat. Jak uz
bylo uvedeno, elegantnejsi reseni by vyzadovalo napsat napr. PAM
modul.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR