propojeni dvou segmentu site

Jakub Safar jcob na post.cz
Pátek Prosinec 18 10:49:25 CET 1998

Zdravim vsechny, potrebuji pomoci linuxu propojit dva ethernetove
segmenty site. Bezi mi dve  karty eth0 a eth1. Na jednom z nich (eth0)
je linuxbox, ktery funguje jako gateway (DNS,MAIL pro domenu,Squid,
predpokladam Firewall). Toto predstavuje "route add default gw
`gateway`". Oba segmenty maji stejny Subnetmask 255.255.255.224.
Pocitace ze segmentu eth0 potrebuji pracovat s pocitaci na eth1 a
opacne.
1) Pokud pouziju Bridging, tak nemohu donutit Sambu, aby poskytovala
sluzby na druhem segmentu (eth1) i pres to, ze ji to prikazu v smb.conf
(verse 2.0 Beta2). Predpokladam, ze je to zpusobeno routovanim. "route
add -net `sit_na_eth0` dev eth0" a "route add default gw `gateway`".
2) Dalsi moznosti je zmenit adresy na segmentu eth1 a poskytovat: Squid
ktery ma Parenta na eth0, Sendmail/Fetchmail a samozrejme Dns. Tohle
vypada na mnoho prace.
3) Sla by udelat masquarada, ze bych zatloukal co je na eth1. Fungovala
by ovsem posta (pop3) a Vyuzivani Squida (port 3128) ????

Fakt bych s tim poteboval pomoct. Kdyby jste meli jakekoli navrhy a
poznamky, tak jsem k dosazeni ma jcob na fischmann.cz a 0603/461810. Jinak
do konference. Diky a bye Jakub Safar