Pad TCP spojeni, pop3d

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Úterý Prosinec 22 21:56:31 CET 1998

konfera na netax.sk (Juraj Kovac) writes:

> Nainstalovali sme novy server, system RedHat 5.2, a od zaciatku behu su
> nejake problemy s castym padanim tcp spojeni.

Se starsi verzi Linuxu ty problemy nebyly? Z ceho na ten Linux
pristupujete? Chova se to stejne i pro komunikaci Linux (obecne Unix)
<-> RH 5.2?

Asi bych se pres tcpdump podival, co vlastne na te siti beha za
pakety, a kdo iniciuje to uzavreni spojeni. Napr.:

# /usr/sbin/tcpdump -i eth0 'tcp and host <server> and host <klient>'

kde <server> je jmeno serveru a <klient> je jmeno klienta.

Pro jistotu bych se take pres "# netstat -i" podival, neni-li na siti
prilis mnoho chybnych paketu. Ale pokud by na siti byla vysoka
chybovost, pak by se to spis melo projevit delsim cekanim, nez
okamzitym uzavrenim spojeni. Jinak netstat bez parametru vypisuje
otevrena tcp spojeni.

> pri niektorych konkretnych uzivateloch sa zavrie spojenie ihned po
> autorizovani sa na pop3d (vzdy pri tych istych), neviem s cim to ma dalej
> suvis, ale bude to mat zas nejaku dalsiu pricinu.

Nejsou v /etc/hosts.deny?

> Ale vsimol som si uz skorej, ze ked som bol pripojeny telnetom a robil som
> nieco, pri com isli velmi rychlo data po screene, tak sa mi zavrel telnet.

Hm, zatim nedokazu rict, je-li chyba v klientech, serveru, HW,
pripadne neni-li na siti nejaky konflikt IP, pripadne MAC adres.  Ale
ty konflikty byste asi poznal.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR