M$ monopol trocha off topic

Středa Prosinec 23 14:47:04 CET 1998

jvajda na somi.sk (Jan ' Kozo ' Vajda) writes:

> skor by bolo zaujimave porovnat cenu licencie pre 50 pouzivatelov ...
>
> NT Server 4.0 Enterprise Edition (50 uživatelů) 4799 USD
>
> Solaris teraz z hlavy neviem .. ale urcite niekde pod 20% ( ale musel by som
> pozriet .. )

Zeptejte se primo u Sunu SK. Ja jsem tu cenu nenasel, ale urcite by
stalo za to ji zde uvest. Je ale treba se ptat na cenu Solarisu x86 -
Enterprise Edition nebo neceho podobneho. Ceny Solarisu pro Sparc
platformu mohou byt velmi umele, nebot byvaji "prelity" do ceny HW.

Ctenari si pak aspon uvedomi, co bylo a je brzdou vetsiho rozsireni
komercniho Unixu. Rozhodne to neni ani uzivatelska neprivetivost ani
stari tohoto systemu, jak neustale omilaji MS-friendly pocitacove
casopisy (tj. temer vsechny), ale cenova politika zamerena na velke
zakazniky jako je Siemens, Westinghouse, Telecom, ... a jine
giganty. Kdo ty ceny zna, urcite nad Linuxem nos neohrnuje. Ostatne
duvodu pro ohrnovani nosu velmi rychle ubyva, a v rade vlastnosti
Linux komercni Unixy pro male a stredni servery jiz predci - tohle ale
rikat linuxakum je jako nosit drivi do lesa :-)

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR