M$ monopol (was: OffT: SOFTWARE: CDE i na Linuxu)

Ondrej Rusek rusek na gybon.cz
Čtvrtek Prosinec 24 00:07:01 CET 1998

On Wed, 23 Dec 1998, Alexandr Malusek wrote:

> Hm. S rozsirenim Linuxu na skolach je to bida a neco by se s tim melo
> delat. Chtelo by to, aby aktivita vysla primo ze skol - aby se ti, co
> uci informatiku na zakladnich, strednich (a snad i nekterych vysokych)
> skolach chteli seznamit s kvalitnimi SW technologiemi (a tedy i s
> Linuxem ;-) ) a aby organizaci zajistil nekdo vybaveny dostatecnymi
> pravomocemi (ministerstvo skolstvi, ...).

Mate pravdu. Jenomze to zalezi hodne na tom, kdo to tam uci. Ja sam se asi
rok s Linuxem seznamuji a ucim se s nim pracovat. Neco jsem uz schopen
studentum predat a muzu rict, ze u tech, kteri maji Informatiku jako
konicka, je odezva dobra. Sami prichazeji na to, ze to neni vubec spatne,
ze jim system dovoli daleko vice nez Windows nebo DOS.
Jenomze nedovedu si predstavit sve kolegy, ze by zacali ucit Linux (nic
proti nim, mam je rad). Museli by se ucit dost novych veci a naucit se
"klikat po ikonach" je pohodlnejsi. Proste, kdyz ucitel neni fanda do
Informatiky, tak zatim Linux neni pruchodny.
Proste pohled, ze Linux je pro fandy a kutily a "milovniky prikazovych
radek" a pro "normalni smrtelniky" jsou Windows.

	S pozdravem
--
        		  *** Ondrej Rusek ***
		GYmnazium BOzeny Nemcove, Pospisilova 324