Je Linux opravdu "enterprise-ready"?

petr.snajdr@seznam.cz snajdr na ns.seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 24 12:41:54 CET 1998

On Thu, 24 Dec 1998, Pavel Janik ml. wrote:

> chtel bych vam ukazat dalsi priklad, jak argumentovat proti tvrzenim,
> ktera se snazi degradovat Linux na pouhy operacni system pro nadsence.
>
> Mam ted nyni k dispozici stroj, ktery bych chtel mit nekdy
> doma. Protoze ma az prilis mnoho pameti a az prilis mnoho procesoru,
> chtel jsem si ho trosku otestovat a Linux na nem samozrejme take...

To asi nejsou ty prave argumenty proc by Linux mel (nebo nemel)
byt enterprise-ready. :-) Pri trose fantazie by nebyl
snad problem dosahnout tehoz s nejakym Power PC a MacOSem, presto
tomu "enterprise" niko asi rikat nebude (no i kdyz..). Dokonce jsem
ted premyslel zda bych toho dosahl s Novell DOSem :-). No asi ne.
Mozna je to v tom slove - co se rozumi tim Enterprise ready?

> bohuzel behem chvilky jsem narazil na problem v programu top, ktery je
> kompilovan s hlavickovymi soubory jadra a tak ma maximalni pocet
> procesu nastaven na 512 :-( (Uz vam nekdy top vypsal "Help: Too many
> tasks?")  Po jeho rekompilaci s novym jadrem:

Ano

> Mozna i tyto vystupy vam nekdy pomohou v prosazeni Linuxu i tam, kde
> by jej ostatni radi nevideli. Budu jedine rad.

Zlosynove ;-)
Ja si pod pojmem enterprise ready predstavim neco co mozna muze
bezet na pocitaci s moc pameti (mozna spis nejen), neni problem
ziskat aplikace jako velke databazove servery Oracle, Informix, Sybase
atd. (tj. v Linuxu jiz realita), ale i Lotus Notes (snad brzka
budoucnost), je podpora pro veci jako je JFS, Veritas FS, distribuovane
systemy jako je DFS (Tusim, ze Coda zatim neni nasaditelna
na vice pocitacich ) atd.

S pozdravem
	Petr Snajdr