IPX: propojeni dvou siti

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Prosinec 24 13:45:46 CET 1998

	Zdravim a preji pekny Stedry den,

	potreboval bych poradit s IPX: Pochopil jsem, ze IPX rozhrani
ma IPX adresu podle HW adresy. Jakou adresu ale maji takova rozhrani,
ktera zadnou HW adresu nemaji? Napriklad seriova rozhrani.

	Detailnejsi popis toho, o co mi jde: Jak asi vite, vyvijim
driver pro synchronni karty COSA (http://www.fi.muni.cz/~kas/cosa -
stranka s novym grafickym vzledem!). Obratil se na me nekdo jestli
pomoci COSy lze propojit dve IPX site. Prislusne protokoly (Cisco HDLC
i synchronni PPP) to umoznuji, jen v Linuxu neni zatim implementovano
IPXCP nad synchronni liknou (ale HDLC by melo chodit).

	Jde mi o to, jak vyzkouset propojit dva pocitace pomoci IPX.
Uz jsem nasel program ipxping, ktery by mi mel pomoci to vyzkouset.
Ted je jen otazka, jak vlastne mam IPX nakonfigurovat.

	Pro IP delam tohle:
ifconfig cosa0c0 up 1.2.3.4 pointopoint 5.6.7.8
[ route add -host 5.6.7.8 dev cosa0c0 ] - kernel 2.1 dela automaticky
ping 5.6.7.8  - overeni funkcnosti.

	Co mam delat pro IPX?

ifconfig cosa0c0 up
ipx_interface add cosa0c0 [jaky typ ramce?] 0x12345678
ipx_route add 0x9abcdef0 0x12345678 [jaka adresa druheho konce?]
ipx_ping 9a:bc:de:f0 [jaka adresa druheho konce?]

	Jak tohle funguje u normalniho PPP? Pokud nekdo pouzivate IPX
nad PPP, poslete mi prosim konfiguraci vasich IPX rozhrani a IPX routovaci
tabulku (/proc/net/ipx_inteface a /proc/net/ipx_route).

	Diky

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/