ISDN s dialup

Jiri Kucik kucik na avonet.cz
Úterý Prosinec 29 10:48:16 CET 1998

On Tue, 29 Dec 1998, Petr Savinec wrote:

> prechodu na ISDN premyslim, jak to nejlepe provest a prevest pro pasivni
> kartu ISDN - Hisax. Odladil jsem isdn4k-utils, tedy mam nastroje pro
> nakonfigurovani ISDN karty, ktere se hlavne vyuzijou pro sync-PPP, ale mne
> by prozatim stacilo async-PPP s dialup. Citim, ze to bude hlavne asi v
> nastaveni device (/dev/...), inicializaci karty a pripadne nahrazeni pppd
> novym ipppd. (?)

Ja jsem pripojoval take pasivni Hisax, a take jsem chtel async-PPP. Ale
nejak jsem to vubec nepochopil, tak jsem se pustil hned do sync-PPP.
Postup je nasledujici:

# vytvorit nove interface pro ipppd
isdnctrl addif ippp0
# rict mu, kam ma volat
isdnctrl addphone ippp0 out <ISP-MSN>
# a jake je moje cislo
isdnctrl eaz ippp0 <my-MSN>
# level-2 protokol je HDLC (defaultne to komunikuje X.25, na coz nejsou
# Telekomunisti pripraveni; kdyby to alespon ti sasci vedeli, aby clovek
# nemusel hodiny laborovat)
isdnctrl l2_prot ippp0 hdlc
# pouzit sync-PPP
isdnctrl encap ippp0 syncppp
# zavesit po 60 sekundach klidu na lince
isdnctrl huptimeout ippp0 60
# zavesit pred prichodem tarifikacniho impulsu
isdnctrl chargehup ippp0 off
# bude se vytacet pouze <my-MSN>
isdnctrl secure ippp0 on

# nakonfigurovat interface pro ipppd
ifconfig ippp0 127.0.0.2 pointopoint 127.0.0.3 metric 1
# at na nej jdou defaultne vsechny IP pakety
route add default ippp0

# spustit daemona nad nasim interface ippp0; zajisti pripojeni pro kazdy
# paket, ktery na nej prijde; <my-name> je moje prihlasovaci jmeno u ISP,
# heslo je uvedeno v /etc/ppp/chap-secrets (viz nize)
ipppd /dev/ippp0 name <my-name> \
  ipcp-accept-local ipcp-accept-remote \
  -vjccomp -ac -pc -detach -mru 1024 -bsdcomp \
  noipdefault &

/etc/ppp/chap-secrets:
<my-name>   <host-name>      "<my-passwd>"

Misto <host-name> mi nestacilo dat *, musel jsem si zjistit, co tam
vlastne Telekomunisti maji (BTW, zjistoval jsem to musel z kdebug hlasek,
protoze sami Telekomunisti nic nevedeli).

--
Jiri Kucik, kucik na avonet.cz