"/dev/null" a jeho pristupova prava (offtopic?)

Matus Uhlar uhlar na netlab.sk
Neděle Únor 1 11:04:57 CET 1998

David Rohleder <davro na ics.muni.cz> wrote:
->> ->>1) jaka pristupova prava ma /dev/null
->> ->>2) jake je jeho minor a major num ?
->> nuz vzhladom na to ze je to stale linux, a pod slovom linux sa mysli jadro
->> systemu, by som povedal ze to tak bude kym to Linus nezmeni; avsak
->> pochybujem zeby na to mal dovod pretoze potom by to musel robit kazdy
->> linuxak ...

-> Nechapu co jsi tim chtel rict. Ja mam napr.:

-> crw-rw-rw-   1 games    games      1,   3 Jan  1  1970 null

myslel som hlavne major a minor :) inac null by mal byt public-readable a
public-writable ; owner by mal byt root...

-> Pristupova prava si muze zmenit root, ikdyz nevim na co by to bylo.
-> Vlastnika si muze zmenit taky. Major a minor cislo pouziva podle mne
-> pouze jadro (asi s vyjimkou MAKEDEV). Takze v pripade zmeny cisla
-> (napr. prechod na delsi cisla) by to taky nebyl problem.

ano, akurat na kazdom systeme kde by sa prechadzalo na nove jadro by sa
musel vytvort novy null a co ak by niekto z nejakeho dovodu potreboval
bootnut stare jadro ? musel by si vytvorit null pri kazdom boote... sux
to som xcel povedat
--
 Matus "fantomas" Uhlar, network manager at NETLAB+ Kosice, Slovakia