Zalohovani dat.

Pavel Satny ersat na fce.vutbr.cz
Neděle Únor 1 15:01:11 CET 1998

> Na 500MB Vam staci nejobycejnejsi DATka 2GB, ale ta uz se asi neprodava.
> Mechanika DAT 4GB muze stat asi 25-30 kKc. Kdyz se placnete pres kapsu
> muzete si ji poridit i s 'robotem' - neco jako podavac - na 6 DAT kazet,
> takze je muzete menit jednou za tyden ... Ceny streameru a parametry
> budou asi v relaci DATek.
>
> Pokud mate obavy - muzete DAT kazetku kazde rano po backupu odnest do
> trezoru ...

OK. Ale je to pro firmu moc drahe. Radeji bych zvolil Ditto (jedna cartridge
je
na 2GB nebo Jaz (1GB), myslim, ze by to kapacitne mohlo stacit.
Cena je kolem 5000 u DITTa a 15000 u JAZu.
Pochopte, ze se firma moc placnout pres kapsu momentalne nebude chtit. :-)

zalohovani
                                               ???????????????

Jsou podporovany tyto streamery? Ja jsem v dokumentaci Linuxu nic zatim
nenasel,
asi jsem malo hledal. Je pravda, ze pokud je to SCSI, tak by to melo jet?

> Existuji i komercni zalohovaci softy, ale myslim ze stary dobry tar uplne
> postaci. Pokud se spokojite s rsh muzete zalohovat treba takhle :

Pro tar jsem se rozhodnul. Je jednoduchy a skvely.

> [...]
> byt problem) a zalohovat na masine. Jen to musite montovat jako uzivatel
> na NT s dostatecnymi pravy - a to heslo k tomu musi byt ulozeno v citelne
> forme na tom Linuxu ... :-(  U netware je to podobne . Problem bude se
> zachovanim prav a vlastniku souboru.
>
> Osobne si myslim ze zalohovat jedno NT v siti jinym Linux strojem neni
> uplne to prave - mozna by jste mel lepsi poridit nejaky zalohovaci soft
> pro NT (nebo Netware) - treba ArcServe - to umi zalohovat i vice stroju v
> siti. Kazetku pak kazde rano odnaset na bezpecne misto.

Chtel bych postavit novy stroj JEN na zalohovani a ten dat uplne mimo
vsechny
kancelare, kde se pracuje, do plechove uzamcene bedny, napsat sktipty
pro tar a chodit jen vymenovat cartridge. Nechtel bych zalohovaci jednotku
davat primo na NT, protoze by se mohlo stat, ze by mi ji zase ukradli.
(Byl tam, dnes uz kapacitne nepostacujici ZIP) :-)

> Jina vec je, kdyz mate vic Linux serveru - pak je vyhodne je zalohovat
> z jednoho z nich.

> Proc Vas tlaci cas ? Pravdepodobnost ze Vas vykradou jeste podruhe je
> preci mnohem mensi nez poprve :-) (cerny humor)

Bohuzel to neni cerny humor. Znam firmu, kde se to STALO. 2x za sebou,
a v celkem kratkem casovem odstupu. Proste poprve se podivaji, co tam mate,
vezmou par pocitacu a zarizeni a za tyden si to pekne dodelaji :-(.

ersat na fce.vutbr.cz.