nerozhodny traceroute

Úterý Únor 3 10:29:16 CET 1998

On Tue, 3 Feb 1998, Milan Suchanek wrote:

> Zdravim,
>
> Mam RedHat 5.0, Kernel 2.1.82.  Dale dve sitovky, oddelujici lokalni sit
> od vnejsi. Pouzivam klasicky IP masquerading. Od doby, kdy jsem presel
> na kernel 2.1.xx, dejou se mi nasledujici veci:
>
> traceroute: Warning: Multiple interfaces found; using 192.168.20.1 @
> eth0
> traceroute to anxur.fi.muni.cz (147.251.48.3), 30 hops max, 40 byte
> packets
> traceroute: sendto: Operation not permitted
>  1 traceroute: wrote anxur.fi.muni.cz 40 chars, ret=-1

Tohle je zapricineno programem traceroute, verze kernelu s tim nema co
delat. Nechapu proc, ale traceroute co je v novejsich verzich RedHatu
si nevybira interface podle routovaci tabulky, ale podle sveho divneho
algoritmu, pripada mi to ze vezme prvni co mu padne pod ruku. V drivejsich
verzich si dokonce s oblibou vybiral i loopback. :-)))

Resenim je bud si sehnat rozumnejsi traceroute, nebo ten stavajici
spoustet s parametrem -ieth1, tim bude vsechny pakety posilat s adresou
sitove karty eth1, ktera je (na rozdil od eth0) platna jak ve vnitrni tak
ve vnejsi siti.

Leos Bitto