Linux vs. W|N... - SOFTWARE

Lubos Vitek vitek na intrak.tuke.sk
Úterý Únor 3 10:58:48 CET 1998

	Na zaciatku sa ospravedlnujem za tento mail kuoli dlzke a taktiez
	ak uz tato tema bola v konferencii spomenuta, prosim, nekamenujte
	ma za to ... 8-)

	Nedavno som sa rozpraval s priatelom na temu Linux vs. W|N...
	Snazil som sa presvedcit ho o vyhodach Linuxu oproti spominanemu
	(hmmm., ako to nazvat ?) produktu. Z pohladu stability, vykonu,
	bezpecnosti a pod. kriterii nebol problem presvedcit ho o kladoch
	Linuxu. Stroskotal som vsak pri porovnavani "beznych" aplikacii
	prevadzkovanych vo W|N... s tymi co su dostupne pre Linux.
	Nakoniec som sa rozhodol, ze touto cestou sa pokusim zistit,
	co pouzivaju uzivatelia Linuxu ako "zastupne aplikacie" programov
	pod W|N...

	Pri vybere tychto programov som konzultoval s mojim priatelom
	o tom, co mu chyba v Linuxe resp. co ma vo W|N... lepsie ako
	v Linuxe.

	Prosim, ak viete o programoch ktore SVOJOU KVALITOU ZODPOVEDAJU
	nizsie uvedenym programom a su pod Linux, napiste mi ich nazvy,
	resp. adresy, kde by som o nich mohol zistit viac, resp. kde
	sa daju downloadnut (ak su free/shareware, prip. demoverzie
	komercnych programov s licenciou ASPON 1 MESIAC). Prosim,
	NEPOSIELAJTE mi nazvy programov, ktore ste OSOBNE NEVYSKUSALI.

	Odpovede mi posielajte na adresu:

		vitek na intrak.tuke.sk

	Po zozbierani a spracovani vasich odpovedi poslem sem do konferen-
	cie vysledky, t.j. zoznam programov pod Linux, ktore pouzivaju
	uzivatelia Linuxu v sucasnosti ...

	Takze tu je ten zoznam pozadovanych programov:
	SQL server
	WEB server 	(myslim, ze tu bude jednoznacna odpoved - apache)
	HTML editor 	(ekvivalent vo W|N: "HOMESITE")
	GRAFICKY editor (ekv. vo W|N: "PHOTOSHOP", "COREL", mal by vediet
			 pracovat s animovanymi GIFmi a nie len to ...)
	GUI pre tvorbu JAVA aplikacii
			(ekv. vo W|N: "SYMANTEC CAFFE", "J++" a pod.)
	GUI pre C++ 	(ekv. vo W|N: "DEVELOPER STUDIO", "BORLAND C++
			 BUILDER")
	TEXTOVY editor	(s podporou SK/CZ, ekv. vo W|N: "M$ WORD" a pod.)
	ZVUKOVY editor	(ekv. vo W|N: "GOLDWAVE")
	FILE MANAGER	(drag and drop ...)
	MULTIMEDIALNY prehravac
			(MP3, AVI, MPEG, WAV)

	Ostatne programy (nie su nevyhnutne, nazval by som ich "Lahodky"):
	RADIO-TRACK	(nieco podobne ako od fy. AIMS-LAB)
	AUTOCAD,ORCAD
	3D STUDIO
	SKY MAP		(prezerac hviezdnej oblohy)

	Na zaver pripominam, posielajte mi iba nazvy resp. informacie
	o programoch, ktore ste OSOBNE VYSKUSALI a povazujete ich
	za "DOSTATOCNE KVALITNE" a posielajte mi tieto informacie
	na MOJU ADRESU, nie sem do konferencie ...

		Dakujem za pochopenie a Vase skore odpovede

							Lubos V.

	P.S.: ... ak by Vas napadol este nejaky program, ktory povazujete
		za "beznu aplikaciu" a nie je tu spomenuty, prosim,
		dajte mi vediet ...

                       email: vitek na intrak.tuke.sk