/proc/sys

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Úterý Únor 3 17:24:18 CET 1998

   Datum: utery, 3.unora 1998 15:50:59 +0100 (MET)
   Odesilatel: Milan Suchanek <such na cadis-sw.cz>

   > z me neznamych duvodu mi kamsi zmizel poddadresar /proc/sys. Diky tomu
   > mi pak nechce nabehnout IP forwarding a dalsi sitove sluzby. Nemate
   > nekdo tuseni, proc se tak stalo ?

Nepisete, jaky mate kernel, takze to vezmu ponekud obecneji.

Pokud mate nejaky stabilni kernel (pre2.0.34, 2.0.33 nebo podobny) tak
bud nemate adresar /proc vubec (v konfiguraci jadra jste
CONFIG_PROC_FS nastavil na N, proc tot otazka :-) nebo nas blamujete
:-)

Pokud mate devel kernel (2.1.84 nebo podobny), tak jste nastavil
CONFIG_SYSCTL (nepamatuji se presne) na N (viz help pri konfiguraci).

Tot vysvetleni "zmizeni" /proc/sys...

Ale jeste se vratim k nefunkcnosti IP forwardingu - pokud mate devel
kernel, tak se IP forwarding zapina takto:

    echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forwarding

a nikoli

    echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

jak se o to snazi napr. distribuce Red Hat 5.0, ktera je stavena na
stabilni jadra. To muze byt pricinnou Vasich problemu s IP
forwardingem.

--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz