Virtualni WWW a DNS

Středa Únor 4 09:39:51 CET 1998

> chci se zeptat jak se resi virtualni WWW typu:
>
> my mame domenu interdata.cz (www.interdata.cz)
> chci aby u nas bezel virualni WWW www.pokus.cz
>
> (pokud by slo o www.pokus.interdata.cz je mi to jasne)
>
> Konfigurace Apache a vytvoreni dalsiho virtualniho rozhrani
> eth0:1 je mi jasne.
>
> Ted mi jde jen o konfiguraci DNS - kdyz do nasi DNS napisu
> napr:
>
> www.pokus.cz.  IN A 195.39.8.118
>
> Tak mi DNS nevezme protoze to nepatri do domeny interdata.cz
>
> Nebo mi alespon poradte kam se obracet s dotazy okolo DNS
> [...]

Protoze na tu novou domenu musite mit jiny SOA zaznam. Jinymi slovy,
musite si udelan novy souburek pro tu domenu :-) Jeste jinak receno,
musite do /etc/named.boot pridat radek:

primary    pokus.cz             pokus.hosts

a samozrejme vytvorit soubor pokus.hosts. Reverzni zaznamy patri samozrejme
do 8.39.195.in-addr.arpa, takze tam pribyde opravdu jen jeden radek.

viz: http://ftp.spsselib.hiedu.cz/pub/mirrors/howto/DNS-HOWTO

nebo jakykoliv jiny mirror http://sunsite.unc.edu/pub/Linux/docs/HOWTO/

Takze pokuz.hosts bude treba takovy:

@   IN    SOA   ns.interdata.cz. hostmaster.interdata.cz. (
                                 97092402
                                 86400
                                 7200
                                 3600000
                                 86400 )

                IN      NS      ns.interdata.cz.
                IN      NS      nc.nekde.cz.

                IN      TXT     "Firma Hokus-pokus"

www             IN      A       195.39.8.118

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution