(Fwd) Multisession CD (vypalovani, cteni)

Henryk Paluch paluch na Terezka.ufa.cas.cz
Středa Únor 4 19:44:08 CET 1998

In article <199801231017.LAA16433 na noe.tmapy.cz>, Pavel Lisy wrote:
>Chtel bych se zeptat,
>zda je tu nekdo, kdo ma positivni zkusenosti s tvorbou subj. a s
>jejich pozdejsim pouzitim.
>Mam Yamahu 400t spolu s Adaptec-em AHA 3940W vypaluji CD 4x nasobnou
>rychlosti za plneho provozu (LINUX jako file server pro Win95 a WinNT
>klienty) bez nejmensiho problemu. Pouzivam mkisofs a cdrecord.
>Vypaleni pomoci parametru -multi slo v pohode, ale nejak to pak
>nevidim, tj. ve vypalovacce vidim pouze prvni sezeni, v IDE CD vidim
>jeden adresar z dat druhe sezeni.
***
A)
 Linux 2.0.x umi spravne cist multisession pouze na IDE mechanikach.
 Na SCSI precte vzdycky jen 1. session
***
>Z dostupne dokumentace jsem asi spravne nepochopil, jak se ma subj.
>spravne vytvaret a jak ho montovat abych videl vsechny sezeni.
>
>1) je to vubec mozne?
***
Je
***
>2) existuje nekde kucharka (nejlepe ceska) jak na to? Sam jsem nic
>nenasel.
***
 Je nutne pouzit cdrecord a mkisofs z baliku cdrecord. Dale se postupuje
 nasledovne:

 1.session: mkisofs -r   (RockRidge - udajne je to nutne)
            cdrecord -multi ...

            tj. to jste delal spravne

 dalsi session: k tomu je nutne, aby mkisofs si mohl precist adresarovou
                strukturu z predchozi session a spravne tam ty soubory
                pribalit - posledni session ma vzdycky offset od nuly
                a ty minule jsou videt jakoby za ni....

            a) vlozte cd s jiz vypalenou multisession do mechaniky
            b) # cdrecord -msinfo ...
               to vam vrati offsety, kde jsou ulozene predchozi session's
               napr. 0,123456
            c) # mkisofs -r -C 0,123456 -M /dev/scd0 ...
                              ^^^^        ^^^^^^^^^- CD-ROM, ve ktere
                              |                      je CD s predchozi session
                              +-- cisla, ktera vrati cdrecord -msinfo
                                  udavaji rozsah predchozich sessions
           d) # cdrecord -multi ...
                tj. jako u prvni session

Klicem je pochopit, jakym zpusobem se tam pridava dalsi session.
mkisofs musi vytvorit novy adresar souboru, ve kterych jsou jednak ty nove,
jednak tam musi byt spravne odkazy na ty soubory z predchozich session's.
Proto potrebuje znat ten rozsah od 'cdrecord -msinfo' a dale
si musi precist puvodni adresarovou strukturu '-M /dev/scd0'.
Hlavni for je v tom, ze mechanika namountuje vzdycky posledni session,
ktera paradoxne zacina od sektoru 0 a ty ostatni se pak objevi za ni -
to vse musi byt v adresarove strukture na CD spravne poznamenane.
Principialne je dokonce mozne namountovat libovolnou predchozi session
- vzhledem k uvedenemu principu to bude spravne fungovat.
Bohuzel z mne znamych systemu se to da specifikovat jen u FreeBSD 2.2.x
***
>3) Je nejaky principialne odlisny postup pri mountovani subj., aby
>bylo videt vse?
***
Neni.
Viz. odpoved A)

Mnoho zdaru pri vypalovani

Henryk Paluch, paluch na bimbo.fjfi.cvut.cz