2 swap fily paralelne

Michael Mraka michael na informatics.muni.cz
Čtvrtek Únor 5 12:46:01 CET 1998

Pavel Machek wrote:

>Linux nebude paralelne pristupovat na dva swapfily. Teda pokud tam
>nedas md a to bych byt tebou nedelal.

:-)
Software-RAID mini HOWTO:
14.Q: How can I set up swap spaces using raid 0? Wouldn't striped swap
ares over 4+ drives be really fast?

A: Leonard N. Zubkoff replies: It is really fast, but you don't need to use
MD to get striped swap.  The kernel automatically stripes across equal
priority swap spaces. For example, the following entries from /etc/fstab
stripe swap space across five drives in three groups:

            /dev/sdg1       swap    swap    pri=3
            /dev/sdk1       swap    swap    pri=3
            /dev/sdd1       swap    swap    pri=3
            /dev/sdh1       swap    swap    pri=3
            /dev/sdl1       swap    swap    pri=3
            /dev/sdg2       swap    swap    pri=2
            /dev/sdk2       swap    swap    pri=2
            /dev/sdd2       swap    swap    pri=2
            /dev/sdh2       swap    swap    pri=2
            /dev/sdl2       swap    swap    pri=2
            /dev/sdg3       swap    swap    pri=1
            /dev/sdk3       swap    swap    pri=1
            /dev/sdd3       swap    swap    pri=1
            /dev/sdh3       swap    swap    pri=1
            /dev/sdl3       swap    swap    pri=1

Ja osobne bych, ale radsi nejdrive vyuzival ten rychlejsi disk...

>							Pavel

--mm                                                             Michael Mráka
                                                     mailto:michael na fi.muni.cz
                                                http://www.fi.muni.cz/~michael