Modem Microcom DeskPorte 28.8P a ppp.

Jan Vitek vitekj na ns.speed.cz
Čtvrtek Únor 5 13:36:28 CET 1998

Ahoj,

jiz delsi dobu se s timto modemem snazim napojit na inet
pres ppp (asi pul roku). Zatim bohuzel neuspesne. Po precteni
PPP-Howto a jinych dokumentu jsem dospel k nazoru, ze
chyba je v modemu:

... po korektnim navazani spojeni nahodim ppp a zkusim:
ping <nejaka_IP_adresa>  --- vrati se VZDY prvni paket a
                                                   zadny dalsi paket se
NIKDY
                                                   nevrati.
ping www.mamedia.cz ---- NIKDY se nevrati ani jeden paket.
ping -i 2 www.mamedia.cz --- vrati se VSECHNY pakety.

podle meho nazoru se jedna o spatnou Hardware Flow Control
(CTS/RTS) signalizaci. V prvnim pripade se vrati jeden paket a
dalsi uz se nevrati, nebot je plny buffer a doslo k jeho preteceni.
V druhem pripade se jedna o to same, akorat se buffer naplni
prijetim IP adresy od DNS servru. V tretim pripade se pakety
posilaji po 2 s, coz ma za nasledek, ze buffer se staci vyprazdnit
pred prijmem dalsiho paketu a vse tedy funguje, tak jak ma.
Dalsim prikladem muze byt http protokol --- ten funguje spravne,
akorat dost pomalu (RD dioda periodicky blika), nebot se (podle
meho nazoru) ztraci hodne paketu (diky buffer-overflow) a ty se
musi posilat znovu a znovu.

Zajimalo by me, jestli se rovnez domnivate, ze chyba je, jak jsem
ji popsal v buffer-overflow, nebo nekde jinde? pokud je chyba
v nastaveni modemu (jako, ze asi je), jak bych ho mel spravne
nastavit (bohuzel nefunguje prikaz at &k3 --- ktery ma podle
PPP-Clients-Howto nastavit CTS/RTS signalizaci)?

Diky

Jan Vitek vitekj na mbox.speed.cz