E2compr

Jan Vycudilik honza na housle.sh.cvut.cz
Pátek Únor 6 10:35:22 CET 1998

On 6 Feb 1998, Ludek Brukner wrote:

> Zdravim,
>
> mate nekdo zkusenosti se Subj.? Eventualne, vite nekdo, proc toto neni
> soucasti standardniho kernelu  a distribuci?

Zkousel jsem to zatim na trech pocitacich, vsechno RH 4.2,
jadra 2.0.30 - 32. Nejdriv jsem zalohoval svuj domaci linux a vyzkousel
to na nem.

Ani jednou jsem to nekompiloval s podporou indirect blocks (kterou
oni sami nedoporucovali), vyzaduje mimo jine upravene utility
pro praci s ext2 (napr. i fsck). Pak to bohuzel umi komprimovat
pouze prvnich 16 clusteru, coz je maximalne 512kb.

Zatim jsem o zadna data neprisel, ovsem na jednom z pocitacu
obcas jadro hlasi ext2 warningy pri prochazeni nekterych adresaru.
To jsem *systematicky* vyresil tim, ze jsem cely adresar prekopiroval
jinam, stary smazal a prejmenoval ;-). Nejak podrobneji jsem se tim
nezabyval, byl to precejen domaci pocitac a mam zalohu.

Proc to jeste neni ve standardni distribuci -
pisou tam o tom, ze to pouziva polozky v inodu, ktere maji byt
vyuzita pro 32bitova uid, tudiz se nejak mel menit i format
e2compr, dale kod je stabilni pouze pro platformu x86,
podpora pro ostatni platformy je horsi.

V posledni dobe jsem vyvoj nejak nesledoval, tudiz moje informace
nemusi byt uplne aktualni.

Honza