ILU versus CORBA versus COM/DCOM (Re: Vzdalene ovladani emacsu a objektove technologie? )

Karel Gardas gardask na risc.upol.cz
Pátek Únor 6 16:55:02 CET 1998

On Fri, 6 Feb 1998, Vojta Filip wrote:

> A co RMI v Jave? Pracuje se s nim velice dobre, akorat je to zatim
> pomale (ale to je problem Javy) a je to jen pro Javu :-(( Ovsem v Jave
> 1.2 by mela byt i Corba, takze by se mohlo oboji nejak rozumne propojit.
>
>    Vojta

  Ano, skutecne v jdk 1.2 je CORBA, respektive jsou tam na to tridy. Ma
to vsak jeden problem kompiler z idl do javy si musite stahnout
separatne ze Sunu, coz znamena (jako u jdk) pouze platformu Solaris a M$
Billows. Jinak nevim od jake verze Javy, ale RMI by melo jet nad IIOP
protokolem, coz je jak uz jsem tady psal protokol Corby nad TCP/IP, coz
ovsem znamena, ze pomoci RMI muzete pracovat s Corbovskymi objekty.
Mimochodem takova mensi poznamka: Corba je i v Netscapu 4.x nebot
Netscape koupil implementaci Corby od Visigenicu, ktereho po pulroce
koupil Borland. Jak to v tom Netscapu funguje nevim, ale na nejake
starance jakesi "Corbovske" firmy jsem cetl asi toto: "V Netscapu 4.x
napis iiop://xxx.yyyy.zzz/rrrr/blabla a dostanes se do naseho chatu"

Pekny den.

Karel Gardas

P.S. V jistych kruzich se uvadi, ze spojeni Java/CORBA je jedinou sanci,
aby na tomto svete zustal i jinaci software nez M$, co je na tom pravdy
lze usoudit z rozhodnych sabotaznich snah MizerSoftu ohledne Javy. To ze
ve svych Padavkach nevyuzivaji Corbu, ale sve proprietalni reseni
(COM/DCOM) jsem si uz zvykl.