Jak zalohovat na remote tape

Pondělí Únor 9 15:03:18 CET 1998

petrsi na jcu.cz (Petr Simek) writes:

> Muzete to zkusit obracene -  Na stroji kde je paska spustit
>
>  ssh -l user stroj.k.zaloze "tar -c -z -f - /etc/apache" > /dev/nst0

Jen to doplnim:
Primy zapis do /dev/nst0 pres presmerovani vystupu jsem jeste pod
Linuxem netestoval, ale moje zkusenost je, ze pod Solarisem se v tomto
pripade na pasku nezapisuje jedna, nebo vice nejakych znacek,
pravdepodobne EOF.  (Asi se daji doplnit rucne pres "mt weof", ale to
jsem netestoval) Prikazy "mt fsf" a "mt eom" pak nefunguji. Obejit se
to da tak, ze se zapis na pasku dela pres "dd", napr.:

$ ssh -l user stroj.k.zaloze "tar czf - /etc/apache" | dd of=/dev/nst0 \
> bs=32768

Pak s pouzivanim prikazu "mt" pro previjeni pasky nejsou problemy a na
pasce je mozne mit vice zaloh. (Pozn.: "mt eom" pro previnuti pasky za
posledni soubor neni v Linuxu implementovano).

> Zkousel jsem i ssh, ale ztroskotal jsem na tom, ze tar -czf
> apache.tgz /etc/apache neni totez jako tar -cz /etc/apache >apache.tgz.

Obe metody jsou OK. gzip do souboru zrejme pridava nejaky timestamp,
ktery zpusobi, ze se oba soubory lisi. Pokud tgz soubory
odkomprimujete, pak by tar archivy mely byt totozne.

S literaturou o zalohovani je to spatne - bud neni vubec, nebo je
velmi povrchni. Souvisi to s tim, ze ruzne paskove jednotky se chovaji
ruzne, ruzne filesystemy se zalohuji ruzne ...

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR