LiNuX (mozna uz mirne off-topic)

Tomas Rezek linux na altamira.asu.cas.cz
Pondělí Únor 9 23:36:29 CET 1998

On Mon, 9 Feb 1998, Leos Bitto wrote:

> Ano, pouziva. A napriklad jeden z hlavnich dodavatelu driveru
> pro sitove karty pro Linux je zamestnancem NASA - Donald Becker,
> becker na cesdis.gsfc.nasa.gov. Viz http://cesdis.gsfc.nasa.gov/linux.

Jiste, je to ovsem jen jeden z mnoha OS. Protoze jsem tam byl (nikoli
v Goddard Space Flight Center, odkud je pan Donald Becker, anobrz v
Marshall Space Flight Center), tak mohu dodat, ze na dost velke casti
svych  pocitacu by ale beznou distribuci Linuxu nenabootovali: byla by
potreba verze pro plaftormu 8086.

Jako priklad muzu uvest treba ridici centrum experimentu BATSE (Burst And
Transient Source Experiment), coz je jeden ze ctyr pristroju na Compton
Gamma Ray Observatory, ve Space Science Laboratory (to centrum, CGRO je
samozrejmne na obezne draze). Je to prosklena kukan s asi 10 pocitaci, z
nich je tak 8 XTcek a jen dva stroje jsou na tom lepe. Podotykam, ze jsem
tam byl v zari 1997. Tolik oranzovych monitoru Hercules se snad jinde na
Zemi pohromade uz nevyskytuje :-) Taky to ma sve vyhody...

BTW, jeste mne napada ESA (European Space Agency): v takove Villa Franca
Satellite Tracking Station (Spain, napr. evropska druzice Infrared Space
Observatory - ISO) maji same Sparc_Linuxy. Oproti tomu, co jsem videl v
NASA, jdou skutecne s dobou. Ti Amici jsou daleko konzervativnejsi.

Omlouvam se za mirne off-topic,
Tomas Rezek
|      Institute of Astronomy, Czech Academy of Science, Ondrejov      |
|   E-mail: rezek na asu.cas.cz        WWW: http://altamira.asu.cas.cz    |
|  Cellular phone: 0602/823 780  SMS messages: 823780 na sms.eurotel.cz   |