CD nelze primountovat

Tom Mazouch mazouch na ica.cz
Pondělí Únor 16 14:16:20 CET 1998

Pavel Kasparek wrote:

> Nevite nekdo cim by mohlo byt toto:
>
> zadam:
> mount /dev/hdb /mnt/cdrom
> ohlasi:
> mount: /dev/hdb already mounted or /mnt/cdrom busy
>
> ale pritom cd primountovane neni, mount ho nevypisuje.
> Zadny proces ho nepouziva - alespon o zadnem nevim.
> Kdyz se rebootne, tak se vzpamatuje.
>
> Co by ho mohlo blokovat ?
>
> Diky Pavel.
Povedlo se mi nedavno dostat linux do stavu, kdy CD po jakemsi problemu
neslo primountit (pry uz je) ani odmountit (pry neni). Zkusil jsem
strace a chyby vracelo primo volani jadra mount (resp. umount). Vypada
to, ze v jadru muze vzniknout nejaka nekonzistence. Po delsim vyblbavani
jsem to vzdal, prebootoval a bylo to OK. Pouceni...? Zadne :-(
Mam dojem, ze podobnou mrzutost jsem uz kdysi zazil (asi to nebude
novinka).
Linux-2.0.33
                                           Tom