AHA-1540CF/1542CF

Radek ŘEPKA divize_it na barot.cz
Pondělí Únor 16 16:36:42 CET 1998

Dobry den !!!
Rozhodl jsem se vyzkouset, jestli je Linux opravdu tak perfektni.
Takze jsem provedl ( nekolikrat ) svou prvni instalaci z CD Computer
Pressu. Jedna se o RedHad 5.0.

PC je 486SX 20MB Ram. s HD to vypada nasledovne :
/dev/hda  - W95
/dev/hdb  - CD-ROM
/dev/sda  - W95
/dev/sdb  - Linux ( root )
/dev/sdc1 - Linux swap
/dev/sdc2 - linux ( home )

SCSI radic vypisuje : AHA-1540CF/1542CF at Port 330h
Pod DOSem byly vsechny disky pristupne.
Obcas se stane, ze po SW resetu, nenajde scsi disky. Ale to neni
asi podstatne. ( V tom pripade stisknu HW reset. )

Instalace probiha podle meho nazoru normalne, pouze musim instalacnimu
programu rici, ze mam SCSI radic a zadat typ 1542.

lilo.conf vypada nasledovne :
==========
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
image=/boot/vmlinuz-2.0.32
        label=linux
        root=/dev/sdb1
        initrd=/boot/initrd-2.0.32.img
        read-only
other=/dev/hda1
        label=dos
        table=/dev/hda
=== konec lilo.cong  ===
Kdyz restartuji PC, vypise se
L 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01
 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01
a tak porad dal, dokud to neresetuji.

Pokud se pokusim spustit jadro, ktere je na CD, vypise kernel panic.
Pro informaci uvadim poslednich par, radku, ktere jsou asi
nejdulezitejsi :
===========
scsi : 0 hosts
scsi : detected total
Partition check:
 hda: hda1
VFS: Cannot open root device 08:11
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:11
=== konec vypisu ===
Pochopil jsem, ze nemuze inicializovat SCSI radic.
Dokonce jsem nasel, ze musim pouzit parametr aha1542=330 akorat
nevim, kde ho mam pouzit :-)

Pokud bootnu z instalcnich disket ( rezim rescue )tak se mi podari
namontovat /dev/sdb1 do adresare /mnt ( mknod + mount). Vypada
normalne ( co mohu posoudit ), akorat se mi nedari spustit lilo,
protoze nesedi cesty (disk sdb1 neni root ale /mnt).

Takze otazka : Co  s tim ?
Pokud mi poradite modifikaci lilo.conf, tak mi hned taky reknete
co s tim posunem cest.

Omlouvam se za silene dlouhy dopis a predem dekuji za rady.

Radek Repka
e-mail : divize_it. na barot.cz