Disklesy

Petr Herman Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Úterý Únor 24 15:04:17 CET 1998

Dobry den,

potrebovali bychom zaridit pocitacovou ucebnu.
Vzhledem k bezpecnosti i financnim usporam mi pripada vyhodne,
koncentrovat diskovou kapacitu na jedno misto (do serveru)
a studentum nechat disklessy.

Zajimalo by me, zda uz tu nekdo podobny problem vyresil.

Asi pred rokem tu nekdo psal, ze k bootovani Linuxu po siti je
zapotrebi nacpat do sitovych karet nejake specialni EPROMky,
ktere snad prodava nejaka firma (jejiz jmeno jsem uz zapomnel.)
Nevyhodne mi pripada, ze zrejme tyhle EPROMky budou drazsii
nez bezne prodavane BootROMky a jednak asi pujdou jen do nektereho
typu karet (nevim do jakeho).

Dale nevim, jakym zpusobem resit bootovani alternativnich OS
(analogicky jako v LILO).

Mam takovou mlhavou predstavu, ze by mozna slo pouzit nejake
"obycejne" BootROMky, na Linux-serveru by bezelo "neco", co by
se tvarilo jako nejaky "obycejny"  OS (co ja vim jaky - zkratka
takovy, z jakeho jsou schopne ty "obycejne BootROMky neco nabootovat),
"neco" by se nabootovalo, to "neco" by prevzalo rizeni procesoru
a "nejak" by dal nabootovalo kyzeny cilovy OS (Linux, DOS, W95 atd.)

Kdyz tak me vyvedte z omylu, pokud neco takoveho principielne nejde.
V zivote jsem zadny dikless nevidel a nemam blizsi tuseni, jak to
komunikuje. Ale pokud si matne vzpominam, dal se tak kdysi bootovat
i DOS. A z toho by pak snad nemel byt problem spustit jak Linux,
tak W95 nebo neco jineho.

(Sorry, jestli to je vsechno v nejakem Howto, Linux mi tu momentalne
nebezi a tohle dost specha.)

Petr Herman