Wabi vs bpp 16 (Re: Lotus Notes pro linux)

Derfinak Jan derfinak na hron.fei.tuke.sk
Úterý Únor 24 18:17:42 CET 1998

On Thu, 19 Feb 1998, Pavel Kankovsky wrote:

> Caldera ma _udajne_ k dispozici fix.

Dakujem za informaciu. Ten fix existuje a funguje. Ale skusim napisat
niektore svoje poznatky z pouzivania wabi a wine.

UPOZORNENIE: nasledujuci dlhsi text nemusi nikto citat, su to len moje
skusenosti z pouzivania Wabi a Wine.

Takze mal som wabi 2.2B, ktore mi fungovalo iba na display s 256 farbami. Na
tejto adrese sa nachdza patch

ftp://ftp.caldera.com/pub/wabi/updates/wabiprog-2.2D

(v podstate jedna binarka), ktory upgradne wabi na verziu 2.2D. Tato verzia
uz naozaj funguje v 8 aj 24 bitovej farebnej hlbke, tak ako sa pise v
dokumentacii. Nefunguje ale v 16 bitovej hlbke. Naproti tomu wine funguje
rovnako, bez ohladu na pocet farieb. Filozofia programu wabi je ina ako pri
wine. Wabi dokaze emulovat Windows ako celok. Je to velmi podobne dosemu,
kde sa vlastne bootne dos. Wabi ako keby spustilo MS Windows v X Windows. To
znamena, ze sa spusti program manazer a v nom sa potom pracuje ako vo MS
Windows. Dokaze vsak pri volbe -c spustit iba jednu pozadovanu aplikaciu,
bez spustenia program manazera. Wine dokaze iba ten druhy sposob, vie
spustat iba jednotlive aplikacie. Neprijemne na Wabi je, ze ignoruje Window
manazer. Wine to robi standartne tiez, ale da sa to potlacit pri volbe
-managed. Moja skusenost je vsak taka, ze pri pouziti tejto volby je wine
este menej stabilne ako bez nej. Komplexnost wabi siaha az tak daleko, ze za
pomoci dos emulatora (dosemu) umoznuje priamo z File Manazera spustat
dosovske programy. Wabi ciastocne podporuje zvuk, daju sa prehravat wav
subory v Media Playeri, ale nepodporuje midi. Wine by to vraj tiez malo
vediet, ale pri pokuse nieco prehrat sa wine dostalo do debug modu(to vsak
moze byt sposobene nie uplne cerstvou verziu wine). Velmi sympaticka je
moznost kopirovania (copy/paste) medzi aplikaciami beziacimi vo wabi, wine
aj prirodzenymi X-sovskymi aplikaciami. Wabi dokaze pracovat s fontami True
Type. Obsahuje vlastny fontserver, ktory ich dokaze spracovat pre X server.
Vysledok je ten, ze aplikacie vo Wabi vyzeraju podstatne lepsie ako vo Wine.
(zda sa mi, ze su krajsie ako original) Wine vie emulovat 16 aj 32 bitove
aplikacie. Wabi iba 16. A podla vyjadrenie firmy SUN ani nikdy nebude vediet
32 bitove aplikacie. Dovody su tieto:
1. Java. Na vsetko vhodna a prenositelna. :)
2. SunPC. Doska s 133 MHz 5X86 AMD CPU, ktora sa zasunie do SUNov.
3. Existencia Third-party windows emulatorov pre Solaris.

Dalsim velmi podstatnym rozdielom je, ze Wabi je komercny produkt, kym
Wine je GNU. S tym suvisi aj to, ze binarka Wabi pouziva libc, nie glibc.

Co sa tyka mnozstva emulovanych programov, musim sa len odkazat na oficialne
zoznamy. Z aplikacii som skusal len par. Aplikacie, ktore su sucastou
windows vo Wabi spolahlivo idu, vo Wine to uz nie je take spolahlive(ale
opakujem, moze to byt verziou wine). LangMaster 2.0 nebezi ani v jednom z
emulatorov (ale on ma problemy bezat aj pod  windows). ChessMaster 3000 ide
pod wabi, nejde pod wine.
Dalsie informacie sa daju ziskat na:
Wabi: http://www.caldera.com/tech-ref/wabi/resources.html
Zoznam aplikacii: http://wabiapps.psgroup.com/
Ale nepodarilo sa mi tam dostat. Mali by tam byt vsetky aplikacie.
Zoznam oficialne podporovanych app: http://www.sun.com/solaris/wabi/

Wine: http://www.linpro.no/wine/
Zoznam applikacii: http://www.linpro.no/wine/working-apps.html

Pre zujimavost som skusil spustit program WinTach, ktory zistuje vykonnost
pocitaca vo windows.

Testovana zostava: P75, 40MB, kernel 2.1.86, RH 5.0

WfW 3.11 US

WinTach v1.0: Performance Report

System Information:

System Processor         : 486
Display Driver           : ATI mach64: 1024x768x16m
Display Type             : Frame Buffer
Display Resolution       : 1152 x 864
Display Colors           : 16777216
Test Resolution          : C24 (1024x768)
Cursor Stability         : Good

Benchmark results:

RPM - Word Processing    : 60.05 / C24
RPM - CAD / Draw         : 300.44 / C24
RPM - Spreadsheet        : 174.64 / C24
RPM - Paint              : 124.56 / C24

RPM - Overall            : 164.92 / C24

____

Wabi 2.2D

WinTach v1.0: Performance Report

System Information:

System Processor         : 486
Display Driver           : Unknown
Display Type             : Frame Buffer
Display Resolution       : 1152 x 900
Display Colors           : 16777216
Test Resolution          : C24 (1024x768)
Cursor Stability         : Good

Benchmark results:

RPM - Word Processing    : 47.15 / C24
RPM - CAD / Draw         : 357.12 / C24

[...]