J&M, partitions

Robert Follner follner na icl.cz
Středa Únor 25 15:43:17 CET 1998

----------
Tomu nerozumim, pises, ze mas (mel jsi) Linux na jednom disku s DOSem.
Pak pises, ze jsi obnovil partitions v DOSove oblasti. Co je to DOSova oblast?
Kdyz delis disk na oblasti (partitions), tak  to delas pro cely disk.
Dale nechapu, co je to retezeni tech oddilu.
Linuxovy fdisk umi smazat vsechno. Mozna by bylo lepsi, abys priste nepouzival
nastroje, kterym nerozumis (NDD a DiskEdit). Boot sector staci obnovit
DOSovskym
	FDISK /MBR
za predpokladu bootovani z viruproste DOSovske diskety.
A pokud mas LILO, tak nabootuj Linux ze zachrane diskety (jiste ji mas, kdyz ne tak
si nejakou stahni - zpravidla se jmenuje rescue a byva u ruznych distribuci nekde
v adresari images a spol), a pak spust znova LILO.
Jak jsem ale pochopil z dalsiho textu, tak si myslim, zes to trochu s tema nortonovyma
utilitama prehnal. Protoze zadny filesystem (je FS zkratka pro filesystem) neni treba
obnovovat, ten nema proc by se ztratil.
ALE: Jestli se ti podarilo zlikvidovat tabulku rozdeleni disku (partition table), tak te
nezachrani ani svecena... (leda bys mel zalohu, ktera byla vytvorena po instalaci Linuxu)
Pak ti nezbude nic jineho, nez znovu Linux nainstalovat a v DOSu pouzivat antivirove
prostredky, coz lze doporucit vsem uzivatelum produktu M$.

That's all, folks.
Robert Follner, ICL Brno