Pomerne zajimavy GPL program ... (forwarded message)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Čtvrtek Únor 26 16:57:47 CET 1998

Preji prijemne odpoledne,

nasledujici zpravu poslal do konference linux na rak.isternet.sk Juraj
Bednar:

  Pavel Janik ml. napsal:
> kdo jeste nevidel http://www.orl.co.uk/vnc/, tak nevi o co prichazi -
> verte mi. A navic:
>
>         It is free! You can download it, use it, and redistribute it
>         under the terms of the GNU Public Licence.

Titulok je prilis skromny ! Je to strasne zaujimavy GPL program. Ak sa
vam nechce pozerat, tu vam dam taky kratucky popis :

Jedna sa o vzdialeny pristup k pocitacu. Na jednom pocitaci (je uplne
jedno, ci je to UNIX, Windows alebo cokolvek ine) sa pusti malicky
server. Na druhej strane sa pusti bud klient alebo WWW browser a
pracuje sa normalne, ako keby som sedel za pocitacom (teda nieco ako X
server - s tym rozdielom, ze mu je jedno, ci je klient aj server
Windows alebo UNIX). Dalsia zaujimavost je, ze ak nemate klienta,
skocite na jednu stranku a tam mate jednoducho Java applety, pomocou
ktorych mozete (sice pomalsie) pristupovat k pocitacu...

Dalsia velmi zaujimava vlastnost - DES sifrovanie prenosoveho
kanala. Je to proste krasa, ked na pocitaci s HP-UX pisem vo Worde s
diakritikou !!!

Niekto Vas vyhana od pocitaca ? Nic na tom, kliknete na disconnect,
prejdete k inemu a pokracujete tam, kde ste skoncili. Len dalsie
moznosti, ktore ma napadaju : vzdialeny support software zakaznikom,
prednasky (na ten isty desktop moze byt connectnutych kopec ludi...).

Navyse - klient ma 150Kb a nemusi sa pod windows instalovat (da sa
spustat priamo z diskety). Server aj klient pre jednu platformu sa
vojdu na disketu.  Este krajsia vlastnost - od vsetkeho su pristupne
zdrojove texty ! ENJOY !

Podrobnejsia recenzia bude v 22. cisle casopisu Netacik
(http://netacik.sk/) - Pavel, uplne si ma prekvapil, takyto software
som uz strasne dlho zhanal.

--
Pavel Janik ml.