Pomala odezva

Čtvrtek Únor 26 22:06:55 CET 1998

letty na mrakoplas.phil.muni.cz (Zdenek Pytela) writes:

> Od jiste doby ma server neuveritelne pomalou odezvu. Projevuje se nejvic pri
> prihlasovani, kdy i na konzole mezi zadanim hesla a promptem shellu ubehne
> treba 5 sekund.

Zkuste se na to podivat pres strace - treba si neceho vsimnete.
(Na jine VC spustit strace -f -p PID_mingetty)

Podivejte se, jak je zatizeny disk (napr. pres vmstat), a jak je to s
prenosovou rychlosti na disk. U 1.2 GB disku Seagate mi prenosova
rychlost samovolne klesala z asi 2MB/s na asi 100 KB/s (HW
zavada). Pomohla az vymena za disk WD. Projevovalo se to zpomalenim
celeho pocitace, protoze se porad cekalo na disk.

> 1500 uzivatelskych uctu, /etc/passwd ma pres 130 KB. Na svazku /home
> je 1300 adresaru.

Ze zvedavosti bych zkusil zprovoznit na tomto pocitaci NIS server a
uzivatele bych dal do NIS. Netestoval jsem to, takze nevim, jestli by
to bylo rychlejsi, nebo pomalejsi, v kazdem pripade by to bylo
jine. ;-) (V NIS+ jsem kdysi testoval 2000 uzivatelu, fungovalo to OK.)

> - Sit je pretizena: to je pravda, ale jak muze ovlivnit reakci samotneho
>   serveru?

Kdysi mi kolega tvrdil, ze po zamontovani sitove karty do pocitace se
mu cely pocitac vyrazne zpomalil, i kdyz se siti nepracoval.  Urcite
to nebyly 5s prodlevy, ale bylo by dobre, kdyby to nekdo, kdo vidi do
HW, mohl okomentovat.

> - Kriticke mnozstvi adresaru v koreni svazku home: to je pravdepodobne,
>   prerozdeleni na vic oblasti se nevyhnu, ale nerad bych to delal ted. Navic
>   se to stava i rootovi, ktery ma home jinde. A /dev ma stejny pocet polozek
>   (21504) odjakziva.

Ja mam na RH 5.0 odjakziva 1332 polozek ;-) To je radovy rozdil.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR