ukazatelova aritmetika

Michal Kubecek kubecek na karlin.mff.cuni.cz
Pátek Únor 27 14:36:16 CET 1998

> zrejme jsem natvrdlej, ale kdyz funkce (napr main() ) deklaruje
> retezec *s (unsigned char *s;) tak proc by do nej ta sama funkce
> main() nemela mit pravo zapisu ??

Deklarujete promennou s typu (unsigned char*) a priradite ji
hodnotu ukazatele na (konstantni) string "abcdefgh". Je to kvuli
efektivite, aby kdyz desetkrat v kodu napisete

printf("nazev: %s", (flag ? "ANO" : "NE"));

aby se nemuselo vytvaret deset ruznych retezcu "ANO". Nektere
kompilatory dokonce jsou schopny pouzit spolecnou pamet na
"lopata" a "pata" (mozna ze i gcc, nejsem si jisty).

                                               Michal Kubecek