Nekolik dotazu k konfiguraci cestiny

Smid Jiri student 2_97_98 k336 smidj na sun.felk.cvut.cz
Sobota Únor 28 14:52:20 CET 1998

Konzoli se mi podarilo pocestit celkem bez potizi pomoci UCW.

Po nainstalovani ceskych locales a nastaveni promennych LANG a LC_ALL
se mi zacaly vypisovat pri ls -l datumy cesky. Myslite si, ze je dobre, aby
se localizovaly standartizovane vystupy programu na kterych muze spousta
veci zaviset?
Brzy s objevil tento problem u VFS v MC. Pri pokusu o "otevreni" RPM
archivu se nic neobjevi. Mate nekdo tento problem vyresen? Nevim jestli
si mam upravit cs_CZ tak aby nazvy mesicu byly anglicky, nebo se mam
pokouset o upravy v MC.

Dalsi problem jsem mel pri pocestovani XWindows. Nainstaloval jsem si
nektere ceske fonty a XKB patch. Pak jsem se snazil zkonfigurovat si ceskou
klavesnici podle sebe  a narazil jsem na 2 problemy (uz jsem o nich do
konference psal, ale mail neprosel??)
   1. nefunguje mi znak section (paragraf)
   vynatek z konf. souboru :

   key <AC11> {
        [      apostrophe,       quotedbl       ],
        [         section,         exclam       ]
        };

   Vsechny ostatni znaky na klavesnici funguji, jen section ne.

2. Chtel jsem, jako Compose key pouzit Caps Lock a puvodni funkci Caps_Lock
   nahradit kombinaci Shift+Caps_Lock. Pokousel jsem se to udelat nasledujicim
   zpusobem:

    key <CAPS> {        [ Multi_key,Caps_Lock               ]       };
    modifier_map Lock   { Caps_Lock };

   Pri stisku Caps_Lock vsak dojde nejen ke kompozici, ale zafunguje i Lock.

Zaznamenal jsem podivne (alspon podle me) chovani xterm. Ceske znaky (ty
co se pisi primo - komozice funguji normalne) se daji psat jen po
nadefinovani LC_ALL. Domnival jsem se, ze by tomu mel byt i po
nadefinovani LC_CTYPE, ale neni tomu tak.

Pak jsem se chtel jeste zeptat na Dead keys. Nainstaloval jsem si
opatchovanou knihovnu xlib od p. Meduny, ale ta nefunguje u vsech
programu. Zajimalo by me, zdali neni mozne nekde v systemu, treba i na
urovni kernelu vyresit tento problem obecne ( i kdyz nesystemove ) tak,
ze se aplikace o stisku Dead key proste nedozvi, pri stisku dalsi
klavesy se provede kompozice a aplikaci bude predan az hotovy znak ?
Pokud se v tom neskryva nejaky neprekonatelny problem rad bych si to tak
udelal. Prosim o nasmerovani kde co upravit.

							Marqart
							smidj na cs.felk.cvut.cz