Nastaveni zhasinani obrazovky...

Michal Kocer kocer na ipex.cz
Sobota Leden 3 22:30:06 CET 1998

 >  Rad bych se zeptal jestli jde nejak nastavit zhasinani textove konzoly.
 > Mam na mysli treba vypnuti nebo nastaveni na urcitou dobu.
 >
 > Mozna reseni jsou pravdepodobne tato (urcite existuje jeste aspon jedno :)
 >
 >  1) existuje na to program  .... pak prosim jaky, ja ho nenasel.

Dobry den!
Pan Mares jiste v dobre vire doporucil:
>    "man setterm"
ale jelikoz sam nemam takove odpovedi rad pojmu vec trosku sireji.

1. Nastaveni zhasinani obrazovky  pro virtualni konsolu
   se nastavuje programem setterm(1) nekde ve startovacich scriptech.
   Chcete-li, aby virtualni konsola zhasla po 10 minutach necinnosti
   spustite setterm(1) takto:
    /bin/setterm -blank 10 -store
   to -blank ma paremetr v minutach, tj. po jake dobe necinnosti konsola
   zhasne a parametr -store toto nastaveni ulozi jako default.
   Chcete-li vsak, navic jeste aby se monitor prepl do power save
   modu pridate parametr -powersave, cili radka bude vypadat takto:
    /bin/setterm -blank 10 -powersave on -store
   O parametru -powersave vsak manualova stranka zarite mlci
   (alespon ta moje z RH4.2dalsi duvod proc nemit rad odpovedi typu ,,viz
   man XyZ'';)

2. Nastaveni zhasinani obrazovky v XFree serverech
     viz man XF86Config  ;-)
   No a pro ty, kteri to v tech devatenacti strankach nechteji hledat.
   V sekci (Section) "Screen" muzete nastavit necinnosti cas v minutach,
   po nemz zhasne obrazovka pomoci volby BlankTime, napr.:
       BlankTime       5
   nastavi cas zhasnuti na 5 min.
   A opet (tentokrate je to v man page pekne popsane) lze nastavit
   v Section "Device" volbu "power_saver" pridanim radku:
       Option          "power_saver"
   a pote v Section "Screen" muzete k volbe BlankTime uzit
   jeste volbu SuspendTime a OffTime, napr.:
       SuspendTime     7
       OffTime         15
  znamena, ze po 7 minutach se uvede monitor do stavu 'suspend'
  a po 15 minutach do stavu 'off'. Vsechny tri casy maji sve default
  hodnoty (10,15 a 30min). A volba "power_saver" ma samozrejme smysl
  pouze v pripade, ze vas monitor, karta a Xserver tyto mody podporuje.
  Podobne jako u textoveho terminalu lze tyto parametry nastavit
  i za behu a to programem xset(1) a v pripade BlankTime i pri startu
  X serveru.

Vzdy vcas zhaslou obrazovku a monitor vam preje
			 		Michal Kocer

--
Michal Kocer <kocer na ipex.cz>                         _OoO_
http://doppler.thp.univie.ac.at/~kocer           _0oO_   _Oo0_