Casova zona a MSDOS

Jan Serak xserak na informatics.muni.cz
Úterý Leden 6 10:14:24 CET 1998

Petr Toman wrote:

>   Dobry den,
> 1)
> mam problem s casy (mtime) souboru na namontovanych msdos partition.
> Kdyz nastavim v linuxu nasi zonu MET (nebo Praha), nektere soubory
> na dosovskych partition maji cas o 1 hodinu posunut. Zalezi na tom,
> jestli maji letni nebo zimni datum. Kdyz nastavim treba GMT, jsou
> vsechny casy v poradku.
To je zpusobeno tim, ze do filesystemu se zapisuje cas v GMT
(presneji receno v UTC = Universal Coordinated Time, ktery je roven
casu GMT). Zkuste tuto hricku:

		TZ=GMT
		touch 01010000 foo #nastavi na pulnoc 1.ledna
		TZ=MET-1
		ls -l foo

a dovite se, ze soubor foo byl zmenen 1. ledna 01:00 MET. Kdyz vratite
TZ=GMT, a znovu spustite ls -l foo, dovite se, ze posledni modifikace
byla provedena 1. ledna 00:00 GMT.
>    Nevi nekdo co s tim? Napr. nejakou option do fstab?
Zadna takova neexistuje. Jak jsem jiz psal, fyzicky do fs se cas
zapisuje v UTC. To, ze DOS neumi prepocitat cas z fs do "nasi"
casove zony, je neodstranitelny problem DOSu.

> Zdravi a za odpoved dekuje,
>                              Petr Toman

						Jan Serak