Problem s diskem

Derfinak Jan derfinak na hron.fei.tuke.sk
Středa Leden 7 11:45:06 CET 1998

On Wed, 7 Jan 1998, Pavel Lisy wrote:

> [...]
>

> mnohokrat opakovano
>
> hda: read_intr: status=0x59 { DriveReady SeekComplete DataRequest \
> Error }
> hda: read_intr: error=0x10 { SectorIdNotFound }, LBAsect=5964314 , \
> sector =1867791
> ide0 reset: success
>

> skonci to hlaskou
> end_request: I/O error, dev 03:02, sector 1867802
>
> Jak k tomu doslo? Byl jsem v Xwindows, editoval soubor ve gvim a
> najednou to zamrzlo, neslo to ani ulozit.
>
> Muj dotaz zni:
> 1) Je to hardwarovy error? Disk je stary 1 mesic, je to na reklamaci?

Znamena to, ze nemoze najst znacku sektora. Ja som s tym stretol u jedneho
starsieho notebooku, ale tam je ich bolo podstatne viac, tak som to riesil
tak, ze som vytvoril particie mimo oblasti s vadnymi sektormi.
Pokial je to v zaruke, rozhodne by som reklamoval. Mozno by pomohol
nizkourovnovy format, ale preco opravovat nieco co je v zaruke?

> 2) Jde to v linuxu nejak opravit? Zkousel jsem
>    # fsck -t ext2 /dev/hda2 -c
>    ale chybu to neopravi

To urobi iba normalny format, na obnovenie sectorID je potrebny
nizkourovnovy format.

> 3) Muze to byt velkym diskem (3GB) nebo souzitim s WinNT (prvni 2GB)?

Nemyslim.

					jano

----- I can't get no satisfaction -----
			Rolling Stones