Linux a dlouha jmena uzivatelu

Peter Kundrat kundrat na napri.sk
Čtvrtek Leden 8 16:52:19 CET 1998

On Thu, Jan 08, 1998 at 04:26:47PM +0100, Petr Simek wrote:

> Myslim ze se muzete dostat do problemu uz pri zmene hesla.
> Jako root to jde jako uzivatel nikoliv.

jednym z obmedzeni je format utmp/wtmp, v glibc2 sa pouziva novy format
utmp/wtmp (jeden zaznam ma 384 bajtov (oproti predoslym) a je uz tam 32
znakov na meno a terminal, 256 znakov na hostname. Takze aplikacie
pouzivajuce [uw]tmp rutiny z glibc by mohli pouzivat aj viac ako 8.

Na druhej strane zas je v /usr/include/posix1_lim.h definovana max. dlzka
login mena 9 znakov.

Bolo by dobre tiez pozriet do zdrojakov programov, ktore pracuju s loginname
(passwd, login, getty).

				pk

PS: Odporucam tym, ktori planuju upgrade casti balikov na libc6 verzie, aby
si dali pozor na utmp/wtmp. Takto sa lahko moze stat, ze naraz su v systeme
programy pisue v starom aj novom formate utmp/wtmp (co dosaha lastlog).
Riesit to ide upgradom libc aspon na 5.4.33-7, ktora uz pouziva novy format
utmp/wtmp. Podrobnejsie sa o tom pise v
/usr/doc/libc5/{Announce,utmp-wrapper.README,Programs}.

Posledny odstavec v /home/ftp/pub/debian/doc/libc5-libc6-Mini-HOWTO.txt
odporuca downgrade libc5 kvoli konfliktu,  to mozno riesi konflikt samotny,
ale nie problemy s formatmi utmp.

PS2: Ak POSIX hovori o 9 znakoch login mena, potom mi nie je celkom jasne
preco je v novom formate tolko zbytocneho miesta (najme tych 256 na
hostname). Pri trosku zivsom systeme rastie wtmp velmi velmi rychlo :(.