Jak kopirovat audio CD

Lukas Kumpera XKUMPERA na feld.cvut.cz
Sobota Leden 10 13:02:57 CET 1998

> Mozna je problem v tom ze audio stopa se od datove stopy ponekud
> lisi. AFAIK (nic moc), ma CD ROM sektory velke 2048 bytu,
> zatimco CD Audio vice, myslim ze asi 2512 nebo tak nejak.
>
> Ty sektory jsou pochopitelne fyzicky stejne dlouhe, ale muze se
> lisit velikost image podle toho, v jakem modu byl vytvoren.
> Kazdopadne ale raw image (2512B sektory) se muze pouzit na
> paleni cdrom i audio, cooked image jenom na paleni CDROM.

No podle me je to takhle:

Pro vsechny formaty je na sektoru vypaleno stejny mnozstvi bajtu,
ale rozdil mezi audio a data je ten, ze data pouzivaji cast z techto
bajtu jako ochranne bajty. Vysledkem je tedy to, ze na sektoru
je pro data vyhrazeno efektivne mene nez pro audio data. Jestlize
tedy mechanika implicitne predpoklada, ze cte data, pak vam
pochopitelne cast audio dat navic orizne. Jeste byste mel byt spise
rad, ze vam to nehazi chyby (protoze na 100% nesedi ty ochranne a
kontrolni bajty, ktere jsou ve skutecnosti platnymi audio daty.) Je
to jednoznacne chyba firmware (nebo je to zamerne, jak tady nekdo
poznamenal).
Jinak co se tyka cteni dat z CD, tak jsem nepochopil (a nebo jsem
nepostrehl, ze neco takoveho existuje), proc mechanika neposila ven
vsechno co precte, aby si to pak prislusny driver prekonvertoval.
Takhle by se dal cist jakykoliv format, pro ktery by nekdo napsal
ovladac, coz je neskutecne jednodussi, nez si kupovat jinou
mechaniku jenom proto, ze prave ta vase nepodporuje format XYZ.

                                                    Lukas Kumpera

P.S. Ale mozna je vsechno jinak ....