MC a color-xterm

Martin Kavalec xkavm04 na manes.vse.cz
Pondělí Leden 12 11:04:42 CET 1998

> Ma nekdo rozchozeny MC pod "barevny" xterm?

> Nejak se mi to nechova jako na textove konzoli a hlavne
> tam nefunguje numericka klavesnice. Pokud to jiz nekdo
> ma tak mi prosim dejte vedet.

Mam nastavene X resource
*customization: -color
a do app-defaults pro XTerm-color jsem pridal
*termName: xterm-color
--> v xtermu mam automaticky  $TERM==xterm-color
Obycejny xterm z XFree 3.2 barvy zvlada.

Ohledne klaves -- zkousel jsem xterm.ti, xterm.tcap a xterm.ad
dodavane s MC -- MC fungoval, ale zbytek zase moc ne.

S originalnimi xterm.{ti,tcap} z RH 4.2 mne v MC nefungovalo Home.
(Coz me dost citelne chybelo)
Zkousel jsem si zprovoznit klavesy Home, End, BackSpace, Delete
(nejen v MC, zejmena tez bash a joe). Popis toho jsem umistil na
http://sorry.vse.cz/~xkavm04/linux/xterm-keys.html

BTW, rad bych vedel, co si o tom, co jsem tam napsal, mysli nekdo, kdo
tomu rozumi.

Pro zprovozneni "advanced" klaves v MC (Ctrl-PgUp apod.) by se
muselo jeste neco dodelat, ale mne to az tak nechybi...

Numericka klavesnice mne blbne taky.  Existuje soubor lib/mc/mc.lib,
ktery vypada, ze v nem je neco ohledne vyssich funkcnich klaves a
numericke klavesnice, ale nic jsem s tim nezkousel.

Dalsi chyba je, ze po skonceni MC zustane nastavena barva popredi
cerna a pozadi seda. Resim to pomoci ls
(mam alias ls='ls --color=auto')

> Diky Snek.

> P.S. Mohl by mne nekdo nakopnot jak pod FVWM95 dosahnu
> automatickeho prechodu pomoci priblizeni mysi k okraji
> obrazovky a kratke prodleve na dalsi cast programu pager?

Fvwm95 nepouzivam, ale ve fvwm a afterstepu se to ridi nasledujicimi
nastavenimi v prislusnem konfiguracnim souboru

EdgeResistance <pausa v ms> <presah v pixelech>
EdgeScroll <horiz> <vert>
(horiz a vert udavaji o kolik procent se obraz posune,
EdgeScroll 100 100 pusobi prepinani celych obrazovek)

Snad toto plati i ve fvwm95 ...ale afterstep je stejne nejlepsi ;-)

Martin Kavalec

P.S.
Jen pro zajimavost:

Ve snaze, aby mi programy v xtermu chodily pokud mozno barevne
jsem si terminfo/x/xterm schoval jinam a udelal novy
terminfo/x/xterm jako link na terminfo/x/xterm-color

Pomohlo to, ale midnightu ne.  Prekvapilo me, ze ac jsem mel terminfa
pro xterm a xterm-color naprosto stejna, pokud MC bezel za stavu
$TERM==xterm, bezel cernobile, pokud bylo $TERM==xterm-color bezel
barevne.  (ze by MC pouzival /etc/termcap? -- ten jsem nemenil)