LILO a autodetekce harddisku

Veros Kaplan xkaplan na informatics.muni.cz
Pondělí Leden 12 14:49:59 CET 1998

Krasny den :-)

 Mam maly problem:
   preskladal jsem si disky do jineho pocitace a nechal jsem autodetekovat
harddisk. Vysledek je podivny: Cekal bych, ze se spusti LILO a napise mi
'LILO boot'. Nestalo se tak, vyskocilo pouze 'LI'. Pravdepodobne je
poskozeny MBR disku, LILO tam byl puvodne nainstalovano.

  Kolega mi doporucil abych pouzil DOSovky FDISK /MBR a potom LILO ze
zachranne diskety. Provedl jsem, FDISK /MBR opravdu do MBR neco zapsal
(BIOS Virus Protection pipa, zapis jsem povolil). Potom jsem pouzil LILO
z primountovaneho disku, tudiz stejnou verzi, jako mam kernel. BIOS se ted
uz nevztekal, prestoze jsem (pro jistotu) zavolal sync.

 Nabootovat samozrejme nemuzu, pise mi to porad jenom 'LI'. Zkousel jsem i
postupne 'lilo -U' (deinstalace) a 'lilo' (opetna instalace). Porad nic.

 Mohl by mi nekdo poradit?

 Mozne zdroje nekompatibility:
  - pripojene hda a hdb jsou mozna spatne naswitchovane. DOS je ale
    precte OK.

--
                                                Veros Kaplan
e-mail: xkaplan na fi.muni.cz

          "Nenamahejte se, vemte si vetsi kladivo"